
Η ναυλαγορά των containerships απολαμβάνει μια περίοδο ευφορίας, δεδομένου ότι η προσφορά δεν μπορεί να καλύψει την προσφερόμενη ζήτηση άμεσα. Ως εκ τούτου, το orderbook των containerships καταγράφει παραγγελίες δίχως σταματημό, με τα ναυπηγεία να ετοιμάζονται για «πυρετώδη» έτη κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ταυτόχρονα, οι αγοραπωλησίες containerships έχουν σαφώς ευνοηθεί από την παρούσα κατάσταση, ωστόσο το σύνολο των αγοραπωλησιών είναι αρκετά μικρότερο από το αντίστοιχο των bulkers (ενώ οι παραγγελίες κινήθηκαν αντίθετα). Το γεγονός αυτό καταδεικνύει πως τα segments είναι διαφορετικά ως προς τις προσδοκίες τους για την πορεία της ναυλαγοράς μεσοπρόθεσμα.
Στην αγορά ξηρού φορτίου, το μέσο συναίσθημα είναι πως η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης, αν και διαταραγμένη, θα επιστρέψει στα φυσιολογικά της επίπεδα, δίχως ιδιαίτερες επενδύσεις σε νέα πλοία. Οπότε και η μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρείται στην αγορά μεταχειρισμένων.
Αντιθέτως, η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης στον κλάδο των containerships δείχνει πως δεν θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα προτού πραγματοποιηθεί ουσιαστική αύξηση του στόλου. Βάσει αυτού, οι πλοιοκτήτες προτιμούν να εκμεταλλευτούν την εξαίρετη ναυλαγορά, ενώ ταυτόχρονα επενδύουν σε νέα πλοία.
Σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες containerships που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2021, βάσει δεδομένων της έκθεσης Ιουλίου της VesselsValue, από τα 1.269 πλοία τα οποία άλλαξαν χέρια, τα 250 ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (19,7%). Το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ήταν 13,2% (80 από τα συνολικά 604 πλοία), ενώ το 2019 11,9% (84 από τα 703 πλοία).

Το χρηματικό ποσό που δαπανήθηκε συνολικά για αγοραπωλησίες πλοίων ανέρχεται στα $25,051 δισ., 111,6% περισσότερο απ’ ό,τι το 2020 ($11,841 δισ.) και 114,9% περισσότερο απ’ ό,τι το 2019 ($11,656 δισ.). Από το ποσό αυτό, το 24% αφορά containerships.

Τα 250 containerships που άλλαξαν χέρια συνιστούν αύξηση 212,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020 (80) και αύξηση 197,6% σε σχέση με το 2019 (84).

Η αύξηση αγοραπωλησιών οδήγησε και στην αύξηση της συνολικής τους αξίας σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Συγκεκριμένα, το 2021 η συνολική αξία των συναλλαγών διαμορφώθηκε στα $6,021 δισ., 219,6% αυξημένη σε σχέση με το 2020 ($1,884 δισ.) και 400,5% αυξημένη σε σχέση με το 2019 ($1,203 δισ.).

Σε ό,τι αφορά μόνο τον μήνα Ιούλιο, όλα τα containerships ηλικίας 0-10 ετών κατέγραψαν άνοδο στην αξία τους, η οποία κυμάνθηκε από 9,7%-24,8%. Από τα συνολικά 23 containerships που άλλαξαν χέρια, τα δέκα ήταν ηλικίας μεταξύ 5-10 ετών. Ακόμη, τα δέκα ήταν Handysize. Τέλος, κανένα ULCV δεν πωλήθηκε τον Ιούλιο, ενώ μόλις ένα feedermax άλλαξε ιδιοκτήτη.
Φωτό: Bernd Dittrich/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ