
Οι εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd. (DSME) πραγματοποίησαν με επιτυχία την επίδειξη του συστήματος Cryo-Powered Regas, που προορίζεται για FSRUs, στο ναυπηγείο Okpo της DSME.
Ο ρόλος ενός FSRU είναι η επαναεριοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσω ανταλλαγής θερμότητας. Στο παρελθόν, η ενέργεια που απελευθερωνόταν από τη διαδικασία επαναεριοποίησης του LNG (cold energy) δεν αξιοποιούνταν από τα FSRUs. Με την εγκατάσταση του συστήματος Cryo-Powered Regas η ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την επαναεριοποίηση του LNG μεταφέρεται σε ένα άλλο θερμαντικό μέσο, παράγοντας ατμό, ο οποίος εκτονώνεται σε έναν στρόβιλο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και των εκπομπών CO2 του FSRU.
Η δοκιμή που πραγματοποίησαν οι MOL και DSME, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα Cryo-Powered Regas μικρής κλίμακας και μια στροβιλογεννήτρια την οποία σχεδίασε και κατασκεύασε η Mitsubishi Heavy Industries Marine Machinery & Equipment Co., Ltd., επιβεβαίωσε πως το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με δυνατότητα μείωσης έως και κατά 50% σε μέγιστη ονομαστική παροχή της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 ενός τελευταίας τεχνολογίας FSRU, σε σύγκριση με τα συμβατικά FSRUs που υπάρχουν σήμερα.
Η εισαγωγή φιλικότερων προς το περιβάλλον και οικονομικότερων, από άποψη κατανάλωσης καυσίμου, FSRUs είναι μία από τις πρωτοβουλίες «Enhancement of Energy-Saving Technologies» που αναπτύσσει η MOL για την επίτευξη των στόχων του Περιβαλλοντικού Οράματος 2.1 του ομίλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ