
Οι εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd. (DSME) πραγματοποίησαν με επιτυχία την επίδειξη του συστήματος Cryo-Powered Regas, που προορίζεται για FSRUs, στο ναυπηγείο Okpo της DSME.
Ο ρόλος ενός FSRU είναι η επαναεριοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσω ανταλλαγής θερμότητας. Στο παρελθόν, η ενέργεια που απελευθερωνόταν από τη διαδικασία επαναεριοποίησης του LNG (cold energy) δεν αξιοποιούνταν από τα FSRUs. Με την εγκατάσταση του συστήματος Cryo-Powered Regas η ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την επαναεριοποίηση του LNG μεταφέρεται σε ένα άλλο θερμαντικό μέσο, παράγοντας ατμό, ο οποίος εκτονώνεται σε έναν στρόβιλο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και των εκπομπών CO2 του FSRU.
Η δοκιμή που πραγματοποίησαν οι MOL και DSME, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα Cryo-Powered Regas μικρής κλίμακας και μια στροβιλογεννήτρια την οποία σχεδίασε και κατασκεύασε η Mitsubishi Heavy Industries Marine Machinery & Equipment Co., Ltd., επιβεβαίωσε πως το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με δυνατότητα μείωσης έως και κατά 50% σε μέγιστη ονομαστική παροχή της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 ενός τελευταίας τεχνολογίας FSRU, σε σύγκριση με τα συμβατικά FSRUs που υπάρχουν σήμερα.
Η εισαγωγή φιλικότερων προς το περιβάλλον και οικονομικότερων, από άποψη κατανάλωσης καυσίμου, FSRUs είναι μία από τις πρωτοβουλίες «Enhancement of Energy-Saving Technologies» που αναπτύσσει η MOL για την επίτευξη των στόχων του Περιβαλλοντικού Οράματος 2.1 του ομίλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ