
Η ναυτιλιακή εταιρεία Phoenix Tankers Pte. Ltd., μια εταιρεία του ομίλου MOL, ανακοίνωσε την υπογραφή μιας συμφωνίας με τη Namura Shipbuilding Co., Ltd για τη ναυπήγηση δύο VLGCs τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά LPG και αμμωνίας, ενώ θα μπορούν να καταναλώνουν και LPG ως καύσιμο.
Το υγραέριο ως ναυτιλιακό καύσιμο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 20%, και τις εκπομπές SOx αλλά και βλαβερών σωματιδίων κατά περίπου 90% σε σχέση με το πετρέλαιο. Τα νεότευκτα πλοία , τα οποία είναι προγραμματισμένα για παράδοση μετά το 2023, είναι σχεδιασμένα για βέλτιστη οικονομία καυσίμου, ενώ οι καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες που θα διαθέτουν θα τους επιτρέπουν να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI που θα ισχύει για VLGC πλοία τα οποία ναυπηγούνται μετά το 2022.
Η αμμωνία έχει έρθει στο προσκήνιο ως ένα καθαρό καύσιμο επόμενης γενιάς το οποίο δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα όταν καίγεται, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως “φορέας υδρογόνου” για τη μεταφορά υδρογόνου. Τα δύο νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να μεταφέρουν και αμμωνία, αποτελώντας αυτή τη στιγμή τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς αμμωνίας στον κόσμο. Επιπλέον, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να καταναλώνουν μελλοντικά και αμμωνία ως καύσιμο, δεδομένων των παρόμοιων χαρακτηριστικών που έχουν η αμμωνία και το LPG ως καύσιμα.
Στα πλαίσια του οδηγού “MOL Group Environmental Vision 2.1” ο όμιλος MOL συνεχίζει τις προσπάθειές του για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου συμβάλλοντας στην διαμόρφωση μιας κοινωνίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ