
Η ανάκαμψη της τιμής του ακατέργαστου πετρελαίου έχει επηρεάσει θετικά τις πετρελαϊκές εταιρείες. Θετική επίδραση φυσικά έχει και η αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης που παρατηρήθηκε το α΄ εξάμηνο του έτους. Ακόμη, οι πρόσφατες αποφάσεις του OPEC συνέβαλαν στο να διατηρείται η τιμή του πετρελαίου κοντά στα $70 ανά βαρέλι. Οι εξελίξεις αυτές διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στα οικονομικά αποτελέσματα των πετρελαϊκών εταιρειών.
Η Chevron Corp. ανακοίνωσε τα ισχυρότερα οικονομικά της αποτελέσματα τα τελευταία έξι τρίμηνα. Συγκεκριμένα, ο δεύτερος μεγαλύτερος αμερικανικός παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέγραψε κέρδη $3,18 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021, τεράστια διαφορά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2020, οπότε η εταιρεία κατέγραψε ζημία $6,09 δισ.
Παράλληλα, τα μεγαλύτερα τριμηνιαία κέρδη της, εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο, ανακοίνωσε η ExxonMobil, στα $4,69 δισ. Σε αντίστοιχη εικόνα με εκείνη που παρουσίασε η Chevron, οι ζημίες της εταιρείας το β΄ τρίμηνο του 2020 ήταν ίσες με $1,08 δισ. Μάλιστα, η μετοχή της ExxonMobil ανέβηκε 43% το 2021, μετά την ιδιαίτερα μεγάλη πτώση που παρουσίασε η τιμή της μετοχής της λόγω της πανδημίας Covid-19.
Επιπλέον, ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε και η Royal Dutch Shell στις 29 Ιουλίου 2021, με τα προσαρμοσμένα κέρδη της να αγγίζουν τα $5,5 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, η Shell επέλεξε να αυξήσει το μέρισμα κατά $0,24, 38% πάνω σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2021.
Υπό αυτές τις εξελίξεις, είναι εμφανές πως τα οικονομικά αποτελέσματα των προαναφερθεισών εταιρειών σηματοδοτούν την οικονομική ανάκαμψη του κλάδου. Ωστόσο, το κατά πόσο θα συνεχιστεί η ανάκαμψη αυτή εξαρτάται και από την επίδραση της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία το επόμενο διάστημα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ