
Η ανάκαμψη της τιμής του ακατέργαστου πετρελαίου έχει επηρεάσει θετικά τις πετρελαϊκές εταιρείες. Θετική επίδραση φυσικά έχει και η αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης που παρατηρήθηκε το α΄ εξάμηνο του έτους. Ακόμη, οι πρόσφατες αποφάσεις του OPEC συνέβαλαν στο να διατηρείται η τιμή του πετρελαίου κοντά στα $70 ανά βαρέλι. Οι εξελίξεις αυτές διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στα οικονομικά αποτελέσματα των πετρελαϊκών εταιρειών.
Η Chevron Corp. ανακοίνωσε τα ισχυρότερα οικονομικά της αποτελέσματα τα τελευταία έξι τρίμηνα. Συγκεκριμένα, ο δεύτερος μεγαλύτερος αμερικανικός παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέγραψε κέρδη $3,18 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021, τεράστια διαφορά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2020, οπότε η εταιρεία κατέγραψε ζημία $6,09 δισ.
Παράλληλα, τα μεγαλύτερα τριμηνιαία κέρδη της, εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο, ανακοίνωσε η ExxonMobil, στα $4,69 δισ. Σε αντίστοιχη εικόνα με εκείνη που παρουσίασε η Chevron, οι ζημίες της εταιρείας το β΄ τρίμηνο του 2020 ήταν ίσες με $1,08 δισ. Μάλιστα, η μετοχή της ExxonMobil ανέβηκε 43% το 2021, μετά την ιδιαίτερα μεγάλη πτώση που παρουσίασε η τιμή της μετοχής της λόγω της πανδημίας Covid-19.
Επιπλέον, ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε και η Royal Dutch Shell στις 29 Ιουλίου 2021, με τα προσαρμοσμένα κέρδη της να αγγίζουν τα $5,5 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, η Shell επέλεξε να αυξήσει το μέρισμα κατά $0,24, 38% πάνω σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2021.
Υπό αυτές τις εξελίξεις, είναι εμφανές πως τα οικονομικά αποτελέσματα των προαναφερθεισών εταιρειών σηματοδοτούν την οικονομική ανάκαμψη του κλάδου. Ωστόσο, το κατά πόσο θα συνεχιστεί η ανάκαμψη αυτή εξαρτάται και από την επίδραση της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία το επόμενο διάστημα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ