
Η ανάκαμψη της τιμής του ακατέργαστου πετρελαίου έχει επηρεάσει θετικά τις πετρελαϊκές εταιρείες. Θετική επίδραση φυσικά έχει και η αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης που παρατηρήθηκε το α΄ εξάμηνο του έτους. Ακόμη, οι πρόσφατες αποφάσεις του OPEC συνέβαλαν στο να διατηρείται η τιμή του πετρελαίου κοντά στα $70 ανά βαρέλι. Οι εξελίξεις αυτές διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στα οικονομικά αποτελέσματα των πετρελαϊκών εταιρειών.
Η Chevron Corp. ανακοίνωσε τα ισχυρότερα οικονομικά της αποτελέσματα τα τελευταία έξι τρίμηνα. Συγκεκριμένα, ο δεύτερος μεγαλύτερος αμερικανικός παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέγραψε κέρδη $3,18 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021, τεράστια διαφορά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2020, οπότε η εταιρεία κατέγραψε ζημία $6,09 δισ.
Παράλληλα, τα μεγαλύτερα τριμηνιαία κέρδη της, εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο, ανακοίνωσε η ExxonMobil, στα $4,69 δισ. Σε αντίστοιχη εικόνα με εκείνη που παρουσίασε η Chevron, οι ζημίες της εταιρείας το β΄ τρίμηνο του 2020 ήταν ίσες με $1,08 δισ. Μάλιστα, η μετοχή της ExxonMobil ανέβηκε 43% το 2021, μετά την ιδιαίτερα μεγάλη πτώση που παρουσίασε η τιμή της μετοχής της λόγω της πανδημίας Covid-19.
Επιπλέον, ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε και η Royal Dutch Shell στις 29 Ιουλίου 2021, με τα προσαρμοσμένα κέρδη της να αγγίζουν τα $5,5 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, η Shell επέλεξε να αυξήσει το μέρισμα κατά $0,24, 38% πάνω σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2021.
Υπό αυτές τις εξελίξεις, είναι εμφανές πως τα οικονομικά αποτελέσματα των προαναφερθεισών εταιρειών σηματοδοτούν την οικονομική ανάκαμψη του κλάδου. Ωστόσο, το κατά πόσο θα συνεχιστεί η ανάκαμψη αυτή εξαρτάται και από την επίδραση της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία το επόμενο διάστημα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ