
Η Mission to Seafarers, μια διεθνής ΜΚΟ που υποστηρίζει τις καλές συνθήκες εργασίας και διαβίωσης για ναυτικούς εμπορικών πλοίων σε όλο τον κόσμο, εξέδωσε το Seafarers Happiness Index για το β’ τρίμηνο του 2021 με τα στοιχεία που ήρθαν στην επιφάνεια να προκαλούν έντονο προβληματισμό. Η έκθεση αποκάλυψε ότι ολοένα και περισσότεροι ναυτικοί απογοητεύονται από τη συνεχή παραμονή στο περιβάλλον του πλοίου.
Τα στοιχεία της έκθεσης αντικατοπτρίζουν την ανάγκη για ευρύτερα προγράμματα εμβολιασμού των ναυτικών. Οι ναυτικοί που συμμετείχαν στην έκθεση υπογράμμισαν ότι η απαγόρευση αποβίβασης στους λιμένες και η συνεχιζόμενη καθυστέρηση για την αναγνώρισή τους ως εργαζόμενους πρώτης γραμμής (essential workers) αποτελούν βασικά προβλήματα στον εργασιακό τους χώρο.
Παρά το γεγονός ότι μεγάλα ναυτιλιακά κράτη έχουν ξεκινήσει τα εμβολιαστικά τους προγράμματα για τους ναυτικούς, οι δείκτες ευτυχίας των πληρωμάτων βρίσκονται στις 5.99 μονάδες με μέγιστο αριθμό το 10. Το στοιχείο αυτό οδηγεί την Mission to Seafarers να εξαγγείλει κάλεσμα σε διεθνές επίπεδο.
Ο Andrew Wright, Secretary-General της Mission to Seafarers, τόνισε χαρακτηριστικά: «Καθώς το πρόγραμμα εμβολιασμού σε πολλές χώρες έχει προχωρήσει , οι ναυτικοί για άλλη μια φορά έχουν μείνει πίσω. Τα αποτελέσματα του Seafarer Happiness Index για αυτό το τρίμηνο δεν είναι απλώς ανησυχητικά, αλλά υποδηλώνουν ότι η κατάσταση οπισθοδρομεί παρά την πρόοδο που είχε σημειωθεί το τελευταίο τρίμηνο.
«Η μόνη βιώσιμη λύση είναι να καλέσουμε για ακόμη μια φορά τις κυβερνήσεις και τη βιομηχανία ώστε να οριστούν οι ναυτικοί ως key workers και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εμβολιασμού για τα πληρώματα. Αυτή είναι ίσως η μόνη ελπίδα για να επιστρέψουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα καθώς και για να τους επιτραπεί η αποβίβαση στη στεριά».
Φωτο: Valda Kalnina/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ