
Δύο μέλη πληρώματος, ένας Βρετανός και ένας Ρουμάνος, σκοτώθηκαν, όταν ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων, το οποίο διαχειρίζεται η ισραηλινή εταιρεία Zodiac Maritime, δέχθηκε επίθεση χθες στα ανοικτά των ακτών του Ομάν, έγινε σήμερα γνωστό από την εταιρεία.
Η εταιρεία Zodiac, με έδρα το Λονδίνο, ανέφερε στον ιστότοπό της ότι η επίθεση στην Αραβική Θάλασσα εναντίον του Mercer Street, ενός τάνκερ ιαπωνικής ιδιοκτησίας με σημαία Λιβερίας, ερευνάται.
Νωρίτερα σήμερα, περιέγραψε το περιστατικό ως πιθανή πειρατεία, όμως ο ιστότοπος θαλάσσιων επιχειρήσεων United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO), ένας οργανισμός που μάχεται κατά της πειρατείας και τελεί υπό την εποπτεία του βρετανικού πολεμικού ναυτικού, είπε πως δεν πρόκειται για πειρατεία.
«…Μια έρευνα για το περιστατικό βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε στενά με την UKMTO και άλλες σχετιζόμενες αρχές», σημείωσε η εταιρεία Zodiac, ιδιοκτησίας του Ισραηλινού επιχειρηματία Εγιάλ Οφέρ, ο οποίος βρίσκεται στην 197η θέση της κατάταξης των πλουσιότερων ανθρώπων του Forbes, με περιουσία που εκτιμάται στα 11,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Επισήμανε πως «δεν έχει γνώση για κάποιον τραυματισμό μεταξύ άλλων μελών του προσωπικού», πέραν των μελών του πληρώματος από τη Βρετανία και τη Ρουμανία που σκοτώθηκαν.
Η UKMTO είπε ότι το δεξαμενόπλοιο έπλεε σε απόσταση 152 ναυτικών μιλίων βορειοανατολικά του λιμανιού Ντουκμ του Ομάν, όταν δέχθηκε την επίθεση.
Σύμφωνα με τη Zodiac, το πλοίο ταξιδεύει τώρα υπό τον έλεγχο του πληρώματός του προς έναν ασφαλή προορισμό, με τη συνοδεία ενός πολεμικού πλοίου των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο εντοπισμού πλοίων Refinitiv, το Mercer Street, ένα μεσαίου μεγέθους τάνκερ, κατευθύνεται στο λιμάνι Φουτζάιρα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, από το Νταρ ες Σαλάμ, στην Τανζανία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό αρχείου
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία με πρόσφατο παράδειγμα τo Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει επί του παρόντος αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Άνοδο 25,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, καθώς υπήρξε μείωση των εξαγωγών και ανοδική πορεία των εισαγωγών. Ειδικότερα,…
Το σχέδιο των ΗΠΑ για θαλάσσιες μεταφορές ενέργειας με ναυπηγημένα στις ΗΠΑ πλοία ήδη αντιμετωπίζει εγχώριες αντιδράσεις. Ειδικότερα, οι εταιρείες ενέργειας των ΗΠΑ ζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ