
Mε δραματικό τόνο περιγράφει στο Reuters την κατάσταση που βιώνουν οι ναυτικοί τους τελευταίους 18 μήνες ο καπτ. Tejinder Singh.
Ο καπτ. Tejinder Singh και το 20μελές πλήρωμά του βρίσκονται για πολλούς μήνες αποκλεισμένοι στο πλοίο χωρίς να γνωρίζουν πότε θα επαναπατριστούν. Το πλοίο τους από την Ινδία ταξίδεψε στις ΗΠΑ και από εκεί στην Κίνα, όπου παρέμεινε «κολλημένο» για εβδομάδες περιμένοντας να ξεφορτώσει.
«Έχω δει μεγάλους άντρες να κλαίνε. Είμαστε ξεχασμένοι και θεωρούμαστε δεδομένοι», τονίζει o καπτ. Tejinder Singh στο Reuters από τον Ειρηνικό Ωκεανό καθώς το πλοίο του κατευθύνεται στην Αυστραλία, περιγράφοντας την ανθρωπιστική κρίση που βιώνουν εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί σαν αυτόν, με τη μετάλλαξη Δέλτα του κορονοϊού να σαρώνει πολλά ναυτικά έθνη. Ο ίδιος δεν φαίνεται αισιόδοξος ότι θα αντικατασταθεί και θα επιστρέψει σπίτι σύντομα και κάνει λόγο για μια δεύτερη κρίση αλλαγών πληρωμάτων που διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Οι περιορισμοί λόγω του κορονοϊού ουσιαστικά ανακόπτουν κάθε είδους επικοινωνία των ναυτικών με τη στεριά, ενώ την ίδια ώρα οι εμβολιασμοί προχωρούν με αργούς ρυθμούς ‒ σύμφωνα με το ICS, μόλις το 2,5% των ναυτικών παγκοσμίως έχουν εμβολιαστεί. Oι περιορισμοί ποικίλλουν, από υποχρεωτικά τεστ σε πληρώματα που προέρχονται ή έχουν επισκεφθεί συγκεκριμένες χώρες έως απαγόρευση των αλλαγών πληρωμάτων σε σημαντικά λιμάνια.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους αυξήθηκε από το 7,2% τον Μάιο στο 8,8% τον Ιούνιο, σύμφωνα με τον δείκτη Neptune Declaration Crew Change Indicator του Global Maritime Forum.
Κύκλοι της βιομηχανίας ανησυχούν ότι, λόγω της κατάστασης αυτής, το έλλειμμα ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία θα διογκωθεί και, παρά τις εκκλήσεις τους προς τα Ηνωμένα Έθνη και τις διεθνείς κυβερνήσεις, η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων φαίνεται να επιδεινώνεται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ