
Mε δραματικό τόνο περιγράφει στο Reuters την κατάσταση που βιώνουν οι ναυτικοί τους τελευταίους 18 μήνες ο καπτ. Tejinder Singh.
Ο καπτ. Tejinder Singh και το 20μελές πλήρωμά του βρίσκονται για πολλούς μήνες αποκλεισμένοι στο πλοίο χωρίς να γνωρίζουν πότε θα επαναπατριστούν. Το πλοίο τους από την Ινδία ταξίδεψε στις ΗΠΑ και από εκεί στην Κίνα, όπου παρέμεινε «κολλημένο» για εβδομάδες περιμένοντας να ξεφορτώσει.
«Έχω δει μεγάλους άντρες να κλαίνε. Είμαστε ξεχασμένοι και θεωρούμαστε δεδομένοι», τονίζει o καπτ. Tejinder Singh στο Reuters από τον Ειρηνικό Ωκεανό καθώς το πλοίο του κατευθύνεται στην Αυστραλία, περιγράφοντας την ανθρωπιστική κρίση που βιώνουν εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί σαν αυτόν, με τη μετάλλαξη Δέλτα του κορονοϊού να σαρώνει πολλά ναυτικά έθνη. Ο ίδιος δεν φαίνεται αισιόδοξος ότι θα αντικατασταθεί και θα επιστρέψει σπίτι σύντομα και κάνει λόγο για μια δεύτερη κρίση αλλαγών πληρωμάτων που διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Οι περιορισμοί λόγω του κορονοϊού ουσιαστικά ανακόπτουν κάθε είδους επικοινωνία των ναυτικών με τη στεριά, ενώ την ίδια ώρα οι εμβολιασμοί προχωρούν με αργούς ρυθμούς ‒ σύμφωνα με το ICS, μόλις το 2,5% των ναυτικών παγκοσμίως έχουν εμβολιαστεί. Oι περιορισμοί ποικίλλουν, από υποχρεωτικά τεστ σε πληρώματα που προέρχονται ή έχουν επισκεφθεί συγκεκριμένες χώρες έως απαγόρευση των αλλαγών πληρωμάτων σε σημαντικά λιμάνια.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους αυξήθηκε από το 7,2% τον Μάιο στο 8,8% τον Ιούνιο, σύμφωνα με τον δείκτη Neptune Declaration Crew Change Indicator του Global Maritime Forum.
Κύκλοι της βιομηχανίας ανησυχούν ότι, λόγω της κατάστασης αυτής, το έλλειμμα ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία θα διογκωθεί και, παρά τις εκκλήσεις τους προς τα Ηνωμένα Έθνη και τις διεθνείς κυβερνήσεις, η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων φαίνεται να επιδεινώνεται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ