
Mε δραματικό τόνο περιγράφει στο Reuters την κατάσταση που βιώνουν οι ναυτικοί τους τελευταίους 18 μήνες ο καπτ. Tejinder Singh.
Ο καπτ. Tejinder Singh και το 20μελές πλήρωμά του βρίσκονται για πολλούς μήνες αποκλεισμένοι στο πλοίο χωρίς να γνωρίζουν πότε θα επαναπατριστούν. Το πλοίο τους από την Ινδία ταξίδεψε στις ΗΠΑ και από εκεί στην Κίνα, όπου παρέμεινε «κολλημένο» για εβδομάδες περιμένοντας να ξεφορτώσει.
«Έχω δει μεγάλους άντρες να κλαίνε. Είμαστε ξεχασμένοι και θεωρούμαστε δεδομένοι», τονίζει o καπτ. Tejinder Singh στο Reuters από τον Ειρηνικό Ωκεανό καθώς το πλοίο του κατευθύνεται στην Αυστραλία, περιγράφοντας την ανθρωπιστική κρίση που βιώνουν εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί σαν αυτόν, με τη μετάλλαξη Δέλτα του κορονοϊού να σαρώνει πολλά ναυτικά έθνη. Ο ίδιος δεν φαίνεται αισιόδοξος ότι θα αντικατασταθεί και θα επιστρέψει σπίτι σύντομα και κάνει λόγο για μια δεύτερη κρίση αλλαγών πληρωμάτων που διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Οι περιορισμοί λόγω του κορονοϊού ουσιαστικά ανακόπτουν κάθε είδους επικοινωνία των ναυτικών με τη στεριά, ενώ την ίδια ώρα οι εμβολιασμοί προχωρούν με αργούς ρυθμούς ‒ σύμφωνα με το ICS, μόλις το 2,5% των ναυτικών παγκοσμίως έχουν εμβολιαστεί. Oι περιορισμοί ποικίλλουν, από υποχρεωτικά τεστ σε πληρώματα που προέρχονται ή έχουν επισκεφθεί συγκεκριμένες χώρες έως απαγόρευση των αλλαγών πληρωμάτων σε σημαντικά λιμάνια.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους αυξήθηκε από το 7,2% τον Μάιο στο 8,8% τον Ιούνιο, σύμφωνα με τον δείκτη Neptune Declaration Crew Change Indicator του Global Maritime Forum.
Κύκλοι της βιομηχανίας ανησυχούν ότι, λόγω της κατάστασης αυτής, το έλλειμμα ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία θα διογκωθεί και, παρά τις εκκλήσεις τους προς τα Ηνωμένα Έθνη και τις διεθνείς κυβερνήσεις, η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων φαίνεται να επιδεινώνεται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ