
Ο IEA εξέδωσε στις 18 Μαΐου 2021 την ειδική έκθεση Net Zero by 2050: A Roadmap for the Global Energy Sector. Η έκθεση αποτελεί ένα σχέδιο δράσης με σκοπό να επιτευχθούν μηδενικές εκπομπές μέχρι τα μέσα του 21ου αιώνα. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η έκθεση ξεκαθαρίζει με απόλυτο τρόπο την επείγουσα ανάγκη μείωσης της συμμετοχής των ορυκτών καυσίμων από το ενεργειακό μείγμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, η ναυτιλία είναι ένας από τους λίγους κλάδους του τομέα των μεταφορών για τον οποίο η επίτευξη αυτού του στόχου μοιάζει ιδιαίτερα δύσκολη.
Πιο συγκεκριμένα, ο ναυτιλιακός κλάδος για το περασμένο έτος ήταν υπεύθυνος για εκπομπές περίπου 830 Mt CO2, αριθμός που αποτελεί το 2,5% των συνολικών εκπομπών του ενεργειακού τομέα. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι σημειώθηκε πτώση από το 2019, οπότε οι εκπομπές είχαν ανέλθει σε 880 Mt CO2.
Ωστόσο, λόγω της έλλειψης επιλογών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα στην αγορά, αλλά και της μεγάλης διάρκειας ζωής των πλοίων (25-35 χρόνια), η ναυτιλία κινδυνεύει να είναι ένας από τους λίγους κλάδους μεταφοράς που δεν θα έχουν επιτύχει μηδενικές εκπομπές έως το 2050, σύμφωνα με την έκθεση του IEA.
Επισημαίνεται ωστόσο ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμων στη ναυτιλία μέσω μέτρων για τη βελτιστοποίηση της λειτουργικής και ενεργειακής απόδοσης των πλοίων. Άλλωστε, η έκθεση αναφέρει ότι προβλέπεται οι προερχόμενες από τις θαλάσσιες μεταφορές εκπομπές να επιτύχουν μείωση 6% κατ’ έτος, φτάνοντας τους 120 Mt CO2 μέχρι το 2050.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την έκθεση Net Zero by 2050 εδώ.
Φωτό: Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ