
Tα ασιατικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων είναι τα πιο αποδοτικά στον κόσμο, όπως προκύπτει από τον δείκτη Container Port Performance Index (CPPI), που εγκαινίασαν πρόσφατα η Παγκόσμια Τράπεζα και η IHS Markit.
H εν λόγω έκθεση καθορίζει την απόδοση των λιμένων ανά τον κόσμο, αξιολογώντας και ενιαιοποιώντας διαφορετικά μεγέθη πλοίων και διαφορετικές ροές εμπορευματοκιβωτίων ανά port call. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Παγκόσμια Τράπεζα, ο CPPI είναι σχεδιασμένος να αναγνωρίσει κενά και ευκαιρίες προς βελτίωση, τα οποία θα ωφελήσουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, από τις εταιρείες στη ναυτιλία τακτικών γραμμών μέχρι τις εθνικές κυβερνήσεις και τους καταναλωτές.
«Η ανάπτυξη αποδοτικών και υψηλής ποιότητας λιμενικών υποδομών εμπορευματοκιβωτίων είναι βασικός συντελεστής επιτυχημένων και οδηγούμενων από τις εξαγωγές στρατηγικές ανάπτυξης τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες χώρες», ανέφερε ο Martin Humphreys, Global Lead for Transport Connectivity and Regional Integration της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της ανατολικής Ασίας κυριαρχούν στη σχετική κατάταξη του CPPI. Στην κορυφή βρίσκεται το Yokohama στην Ιαπωνία, ενώ ακολουθεί το King Abdullah στη Σαουδική Αραβία και το Qingdao στην Κίνα. Σύμφωνα με τον CPPI, χρειάζεται περίπου 1,1 λεπτό κατά μέσο όρο για τη φορτοεκφόρτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου στο λιμάνι της Yokohama, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός κατά μέσο όρο για τα λιμάνια της Αφρικής ανέρχεται σε 3,6 λεπτά.
Το λιμάνι Algeciras στην Ισπανία είναι το πιο αποδοτικό λιμάνι της Ευρώπης, καταλαμβάνοντας τη 10η θέση παγκοσμίως. Αντίστοιχα, το Colombo στη Σρι Λάνκα είναι το κορυφαίο στη Νότια Ασία (17η θέση), ενώ το Lazaro Cardenas του Μεξικού ηγείται στην Αμερική καταλαμβάνοντας την 25η θέση παγκοσμίως. Το Τζιμπουτί στην 61η θέση αποτελεί, σύμφωνα με την αξιολόγηση της Παγκόσμιας Τράπεζας και της IHS Markit, το πιο αποδοτικό λιμάνι της Αφρικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ