
Tα ασιατικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων είναι τα πιο αποδοτικά στον κόσμο, όπως προκύπτει από τον δείκτη Container Port Performance Index (CPPI), που εγκαινίασαν πρόσφατα η Παγκόσμια Τράπεζα και η IHS Markit.
H εν λόγω έκθεση καθορίζει την απόδοση των λιμένων ανά τον κόσμο, αξιολογώντας και ενιαιοποιώντας διαφορετικά μεγέθη πλοίων και διαφορετικές ροές εμπορευματοκιβωτίων ανά port call. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Παγκόσμια Τράπεζα, ο CPPI είναι σχεδιασμένος να αναγνωρίσει κενά και ευκαιρίες προς βελτίωση, τα οποία θα ωφελήσουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, από τις εταιρείες στη ναυτιλία τακτικών γραμμών μέχρι τις εθνικές κυβερνήσεις και τους καταναλωτές.
«Η ανάπτυξη αποδοτικών και υψηλής ποιότητας λιμενικών υποδομών εμπορευματοκιβωτίων είναι βασικός συντελεστής επιτυχημένων και οδηγούμενων από τις εξαγωγές στρατηγικές ανάπτυξης τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες χώρες», ανέφερε ο Martin Humphreys, Global Lead for Transport Connectivity and Regional Integration της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της ανατολικής Ασίας κυριαρχούν στη σχετική κατάταξη του CPPI. Στην κορυφή βρίσκεται το Yokohama στην Ιαπωνία, ενώ ακολουθεί το King Abdullah στη Σαουδική Αραβία και το Qingdao στην Κίνα. Σύμφωνα με τον CPPI, χρειάζεται περίπου 1,1 λεπτό κατά μέσο όρο για τη φορτοεκφόρτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου στο λιμάνι της Yokohama, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός κατά μέσο όρο για τα λιμάνια της Αφρικής ανέρχεται σε 3,6 λεπτά.
Το λιμάνι Algeciras στην Ισπανία είναι το πιο αποδοτικό λιμάνι της Ευρώπης, καταλαμβάνοντας τη 10η θέση παγκοσμίως. Αντίστοιχα, το Colombo στη Σρι Λάνκα είναι το κορυφαίο στη Νότια Ασία (17η θέση), ενώ το Lazaro Cardenas του Μεξικού ηγείται στην Αμερική καταλαμβάνοντας την 25η θέση παγκοσμίως. Το Τζιμπουτί στην 61η θέση αποτελεί, σύμφωνα με την αξιολόγηση της Παγκόσμιας Τράπεζας και της IHS Markit, το πιο αποδοτικό λιμάνι της Αφρικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η συμφόρηση στους κορυφαίους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης εντείνεται, με spillover φαινόμενα να εμφανίζονται και σε λιμένες σε Ασία και ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά ενισχύει τις πρωτοβουλίες της με επίκεντρο τον περιορισμό των δραστηριοτήτων του σκιώδους στόλου. Ειδικότερα, τα περισσότερα από 8.500 ‒βάσει…
Αναπτυσσόμενες χώρες που έχουν λάβει δάνεια από την Κίνα θα της καταβάλουν φέτος ποσά-ρεκόρ, υποδεικνύει έρευνα του Lowy Institute της Αυστραλίας που δημοσιεύεται σήμερα…
Ο στόλος του κολοσσού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC συνεχίζει να αυξάνεται. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ADNOC παρέλαβε το…
Ορόσημο στις στρατηγικές επενδύσεις της Neste στα ανανεώσιμα καύσιμα αποτελεί η πρωτοβουλία ενός ακόμα διυλιστηρίου στην Ευρώπη. Ειδικότερα, η Neste γνωστοποίησε την εκκίνηση της…
Οι επενδύσεις κολοσσών της liner ναυτιλίας διεθνώς βαίνουν ακάθεκτες, με τη CMA CGM να ανακοινώνει την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με τη Saigon Newport Corporation…
Καθώς η Αίγυπτος ταλανίζεται τα τελευταία δύο χρόνια από αλλεπάλληλες διακοπές ηλεκτροδότησης, λόγω της ελλιπούς εγχώριας παραγωγής φυσικού αερίου, το Κάιρο στρέφεται στις διεθνείς…
Η Ρωσία δίνει εμμέσως πράσινο φως στις εξαγωγές σιτηρών, καθώς προχώρησε σε άρση του πλαφόν που είχε επιβάλει στις τιμές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ