
Tα ασιατικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων είναι τα πιο αποδοτικά στον κόσμο, όπως προκύπτει από τον δείκτη Container Port Performance Index (CPPI), που εγκαινίασαν πρόσφατα η Παγκόσμια Τράπεζα και η IHS Markit.
H εν λόγω έκθεση καθορίζει την απόδοση των λιμένων ανά τον κόσμο, αξιολογώντας και ενιαιοποιώντας διαφορετικά μεγέθη πλοίων και διαφορετικές ροές εμπορευματοκιβωτίων ανά port call. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Παγκόσμια Τράπεζα, ο CPPI είναι σχεδιασμένος να αναγνωρίσει κενά και ευκαιρίες προς βελτίωση, τα οποία θα ωφελήσουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, από τις εταιρείες στη ναυτιλία τακτικών γραμμών μέχρι τις εθνικές κυβερνήσεις και τους καταναλωτές.
«Η ανάπτυξη αποδοτικών και υψηλής ποιότητας λιμενικών υποδομών εμπορευματοκιβωτίων είναι βασικός συντελεστής επιτυχημένων και οδηγούμενων από τις εξαγωγές στρατηγικές ανάπτυξης τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες χώρες», ανέφερε ο Martin Humphreys, Global Lead for Transport Connectivity and Regional Integration της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της ανατολικής Ασίας κυριαρχούν στη σχετική κατάταξη του CPPI. Στην κορυφή βρίσκεται το Yokohama στην Ιαπωνία, ενώ ακολουθεί το King Abdullah στη Σαουδική Αραβία και το Qingdao στην Κίνα. Σύμφωνα με τον CPPI, χρειάζεται περίπου 1,1 λεπτό κατά μέσο όρο για τη φορτοεκφόρτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου στο λιμάνι της Yokohama, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός κατά μέσο όρο για τα λιμάνια της Αφρικής ανέρχεται σε 3,6 λεπτά.
Το λιμάνι Algeciras στην Ισπανία είναι το πιο αποδοτικό λιμάνι της Ευρώπης, καταλαμβάνοντας τη 10η θέση παγκοσμίως. Αντίστοιχα, το Colombo στη Σρι Λάνκα είναι το κορυφαίο στη Νότια Ασία (17η θέση), ενώ το Lazaro Cardenas του Μεξικού ηγείται στην Αμερική καταλαμβάνοντας την 25η θέση παγκοσμίως. Το Τζιμπουτί στην 61η θέση αποτελεί, σύμφωνα με την αξιολόγηση της Παγκόσμιας Τράπεζας και της IHS Markit, το πιο αποδοτικό λιμάνι της Αφρικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ