
H εταιρεία τακτικών γραμμών Mediterranean Shipping Company (MSC) ανακοίνωσε την εφαρμογή μιας νέας ψηφιακής λύσης για την επεξεργασία της φορτωτικής (Bill of Lading – ΒL) ηλεκτρονικά. Η νέα αυτή υπηρεσία θα προσφέρεται μέσω μιας ανεξάρτητης πλατφόρμας, η οποία βασίζεται στην τεχνολογία blockchain και ονομάζεται Wave BL. Η εν λόγω φιλική προς τον χρήστη λύση θα διασφαλίσει ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στη μεταφορά ενός φορτίου θα μπορούν να εκδώσουν, να μεταφέρουν, να εγκρίνουν και να διαχειριστούν τη φορτωτική ηλεκτρονικά μέσω ενός ασφαλούς και αποκεντρωμένου δικτύου.
Η MSC επέλεξε την WAVE BL επειδή η λύση που προσέφερε αποτελεί τη μοναδική που αντικατοπτρίζει την παραδοσιακή έντυπη διαδικασία που χρησιμοποιείται στον κλάδο της ναυτιλίας και των εμπορευματικών μεταφορών.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, με την ηλεκτρονική φορτωτική (eBL) της MSC, τα έντυπα έγγραφα, τα έξοδα αποστολής, οι καθυστερήσεις και οι επιπλοκές αποτελούν παρελθόν, καθώς με ένα απλό «κλικ» τα αρχεία μπορούν πλέον να μεταφερθούν μεταξύ των συνεργατών, χωρίς καμία διαταραχή στις καθημερινές δραστηριότητες μιας επιχείρησης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, τα κύρια οφέλη της ηλεκτρονικής φορτωτικής είναι η ασφάλεια, καθώς μειώνεται ο κίνδυνος απώλειας, κλοπής και πλαστογράφησης του αρχείου, η ταχύτητα με την οποία μεταφέρεται, η συμβολή του στη μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου, μιας και αποτελεί μια άυλη διαδικασία, η ευκολία και η προσβασιμότητα που προσφέρει, καθώς και η οικονομική του αποδοτικότητα, εφόσον μειώνει τα τραπεζικά και εξαλείφει τα ταχυδρομικά τέλη.
Ειδικά σε περιόδους με πολλαπλές προκλήσεις, όπως η παγκόσμια πανδημία της Covid-19, η εν λόγω ηλεκτρονική και άυλη υπηρεσία επιτρέπει να ξεπεραστούν οι συνοριακοί περιορισμοί, οι προκλήσεις και οι διαταραχές στις ταχυδρομικές αποστολές, καθώς και άλλες μορφές αβεβαιότητας που προκαλούνται λόγω της πανδημίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ