
H Ουγκάντα, η Τανζανία και οι πετρελαϊκές Total και CNOOC υπέγραψαν την Κυριακή 11 Απριλίου συμφωνίες οι οποίες σηματοδοτούν την έναρξη της κατασκευής ενός αγωγού πετρελαίου αξίας $3,5 δισ. για την εξαγωγή πετρελαίου από πεδία στη δυτική Ουγκάντα προς τις διεθνείς αγορές.
Η γαλλική Total και η κινεζική CNOOC είναι οι ιδιοκτήτριες εταιρείες των πετρελαϊκών κοιτασμάτων της Ουγκάντας μετά την έξοδο της βρετανικής Tullow από την αφρικανική χώρα πέρυσι.
Το 2006, η Ουγκάντα ανακάλυψε πετρελαϊκά αποθέματα στα δυτικά της, στα σύνορα με το Κονγκό. Ωστόσο, για τη διά θαλάσσης μεταφορά πετρελαίου από την Ουγκάντα στις διεθνείς αγορές και μέσω Τανζανίας είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός αγωγού. Γεωλόγοι στην Ουγκάντα υπολογίζουν τα αποθέματα πετρελαίου της χώρας σε 6 δισ. βαρέλια.
O αγωγός πετρελαίου της Ανατολικής Αφρικής (ΕΑCOP) θα έχει μήκος 1.445 χλμ. (898 μίλια) και θα συνδέει τα πετρελαϊκά πεδία της Ουγκάντας με το λιμάνι Tanga της Τανζανίας στον Ινδικό Ωκεανό.
«Είναι ένα πολύ μεγάλο project, από τα μεγαλύτερα που μπορούμε να αναπτύξουμε στην ήπειρο», ανέφερε ο Patrick Pouyanné, CEO της Total.
Για την κατασκευή του αγωγού, περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους, καθώς θεωρούν ότι είναι απειλή για τις τοπικές κοινωνίες, τις προμήθειες νερού και τη βιοποικιλότητα σε Ουγκάντα, Τανζανία, Κένυα και Κονγκό.
Φωτό: Haider Al Assade/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ