
Η επιχειρηματική δραστηριότητα στην ευρωζώνη κινήθηκε με ταχείς ρυθμούς τον Φεβρουάριο χάρη στην αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με έρευνα του δημοσιεύθηκε σήμερα, αν και η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε έλλειψη πρώτων υλών και άνοδο στο κόστος παραγωγής.
Οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο για να ανακοπεί η εξάπλωση του κορονοϊού έπληξαν μεγάλα τμήματα του κυρίαρχου τομέα των υπηρεσιών, το οποίο σημαίνει ότι το βάρος για τη στήριξη της οικονομίας έπεσε στις μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Ο τελικός δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI), τον οποίο καταρτίζει η εταιρία IHS Markit, κατέγραψε άλμα σε υψηλό τριών ετών στις 57,9 μονάδες τον Φεβρουάριο από τις 54,8 τον Ιανουάριο, πάνω από την αρχική εκτίμηση για 57,7 μονάδες, αποτελώντας μια από τις υψηλότερες τιμές στην 20ετή ιστορία του δείκτη.
Ο δείκτης που μετρά την παραγωγή και θεωρείται καλός οδηγός για την πορεία της οικονομίας σκαρφάλωσε στις 57,6 μονάδες από τις 54,6, αρκετά υψηλότερα από το όριο των 50 μονάδων που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση.
«Η μεταποίηση εμφανίζεται ως ένα ολοένα και πιο θετικό σημείο στην οικονομία της ευρωζώνης μέχρι στιγμής φέτος», δήλωσε ο Κρις Γουίλιαμσον, επικεφαλής οικονομολόγος της HIS Markit. «Η ισχυρή μεταποιητική επέκταση βοηθά εμφανώς να αντισταθμιστεί η συνεχιζόμενη αδυναμία λόγω του κορονοϊού σε πολλούς κλάδους που έχουν άμεση επαφή με τους καταναλωτές, ελαφρύνοντας τον αντίκτυπο από τα πρόσφατα μέτρα του lockdown σε πολλές χώρες και βοηθώντας να περιοριστεί ο συνολικός ρυθμός οικονομικής συρρίκνωσης».
Η αλματώδης ζήτηση για μεταποιητικά προϊόντα είχε ως αποτέλεσμα τα εργοστάσια να αυξήσουν το επίπεδα απασχολουμένων για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Ωστόσο τα μέτρα του lockdown διατάραξαν τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα εργοστάσια πασχίζουν να προμηθευτούν πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι χρόνοι παράδοσης.
«Το άλμα ανάπτυξης έχει φέρει τα δικά του προβλήματα, ωστόσο, με τη ζήτηση για υλικά να μην ικανοποιείται ακόμα από την τροφοδοσία. Υπάρχουν πολλές αναφορές για καθυστερήσεις στις αποστολές και ελλείψεις υλικών και έχουν οδηγήσει σε σχεδόν ρεκόρ καθυστερήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες», δήλωσε ο Γουίλιαμσον.
Αυτές οι ελλείψεις επέτρεψαν στους προμηθευτές να αυξήσουν τις τιμές τους με τον ταχύτερο ρυθμό εδώ και σχεδόν μία δεκαετία. Ο δείκτης τιμών πρώτων υλών ανέκαμψε στις 73,9 από τις 68,3 μονάδες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ