
Η επιχειρηματική δραστηριότητα στην ευρωζώνη κινήθηκε με ταχείς ρυθμούς τον Φεβρουάριο χάρη στην αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με έρευνα του δημοσιεύθηκε σήμερα, αν και η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε έλλειψη πρώτων υλών και άνοδο στο κόστος παραγωγής.
Οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο για να ανακοπεί η εξάπλωση του κορονοϊού έπληξαν μεγάλα τμήματα του κυρίαρχου τομέα των υπηρεσιών, το οποίο σημαίνει ότι το βάρος για τη στήριξη της οικονομίας έπεσε στις μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Ο τελικός δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI), τον οποίο καταρτίζει η εταιρία IHS Markit, κατέγραψε άλμα σε υψηλό τριών ετών στις 57,9 μονάδες τον Φεβρουάριο από τις 54,8 τον Ιανουάριο, πάνω από την αρχική εκτίμηση για 57,7 μονάδες, αποτελώντας μια από τις υψηλότερες τιμές στην 20ετή ιστορία του δείκτη.
Ο δείκτης που μετρά την παραγωγή και θεωρείται καλός οδηγός για την πορεία της οικονομίας σκαρφάλωσε στις 57,6 μονάδες από τις 54,6, αρκετά υψηλότερα από το όριο των 50 μονάδων που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση.
«Η μεταποίηση εμφανίζεται ως ένα ολοένα και πιο θετικό σημείο στην οικονομία της ευρωζώνης μέχρι στιγμής φέτος», δήλωσε ο Κρις Γουίλιαμσον, επικεφαλής οικονομολόγος της HIS Markit. «Η ισχυρή μεταποιητική επέκταση βοηθά εμφανώς να αντισταθμιστεί η συνεχιζόμενη αδυναμία λόγω του κορονοϊού σε πολλούς κλάδους που έχουν άμεση επαφή με τους καταναλωτές, ελαφρύνοντας τον αντίκτυπο από τα πρόσφατα μέτρα του lockdown σε πολλές χώρες και βοηθώντας να περιοριστεί ο συνολικός ρυθμός οικονομικής συρρίκνωσης».
Η αλματώδης ζήτηση για μεταποιητικά προϊόντα είχε ως αποτέλεσμα τα εργοστάσια να αυξήσουν το επίπεδα απασχολουμένων για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Ωστόσο τα μέτρα του lockdown διατάραξαν τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα εργοστάσια πασχίζουν να προμηθευτούν πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι χρόνοι παράδοσης.
«Το άλμα ανάπτυξης έχει φέρει τα δικά του προβλήματα, ωστόσο, με τη ζήτηση για υλικά να μην ικανοποιείται ακόμα από την τροφοδοσία. Υπάρχουν πολλές αναφορές για καθυστερήσεις στις αποστολές και ελλείψεις υλικών και έχουν οδηγήσει σε σχεδόν ρεκόρ καθυστερήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες», δήλωσε ο Γουίλιαμσον.
Αυτές οι ελλείψεις επέτρεψαν στους προμηθευτές να αυξήσουν τις τιμές τους με τον ταχύτερο ρυθμό εδώ και σχεδόν μία δεκαετία. Ο δείκτης τιμών πρώτων υλών ανέκαμψε στις 73,9 από τις 68,3 μονάδες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ