
Μια νέα έκθεση, προϊόν συνεργασίας της Παγκόσμιας Τράπεζας και της International Association of Ports and Harbors (IAPH), δείχνει ότι η καλύτερη συνεργασία ιδιωτικών και δημοσίων φορέων και εταιρειών στον τομέα της ψηφιοποίησης στη ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη, όπως η ενίσχυση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας κατά μήκος όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η έκθεση με τίτλο «Accelerating Digitalization: Critical Actions to Strengthen the Resilience of the Maritime Supply Chain» περιγράφει πώς η συνεργατική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας θα μπορούσε να βελτιστοποιήσει όλες τις εκφάνσεις της βιομηχανίας: από διασυνοριακές διαδικασίες και έγγραφα έως την επικοινωνία μεταξύ στεριάς και θάλασσας.
Άλλωστε, η πανδημία του κορονοϊού επιτάχυνε τη χρήση της τεχνολογίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, στην προσπάθεια να ελαχιστοποιηθεί η ανθρώπινη παρέμβαση.
Ο κ. Makhtar Diop, αντιπρόεδρος Υποδομών της Παγκόσμιας Τράπεζας, σημειώνει ότι σε πολλές χώρες στρεβλώσεις στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες οδηγούν σε καθυστερήσεις και υψηλότερα κόστη με αρνητικό αντίκτυπο για την οικονομία.
Ο διευθύνων σύμβουλος Πολιτικής και Στρατηγικής της IAPH, δρ Patrick Verhoeven, πρόσθεσε με τη σειρά του ότι «τα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα προτεινόμενα μέτρα της έκθεσης για την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης έχουν τη δυνατότητα βελτίωσης της ανθεκτικότητας και της αποτελεσματικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ ταυτόχρονα μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων που σχετίζονται με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο».
Κατά τον ίδιο, η ψηφιοποίηση δεν είναι απλώς θέμα τεχνολογίας αλλά διαχείρισης αλλαγών, ενοποίησης δεδομένων και πολιτικής δέσμευσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ