
Μια νέα έκθεση, προϊόν συνεργασίας της Παγκόσμιας Τράπεζας και της International Association of Ports and Harbors (IAPH), δείχνει ότι η καλύτερη συνεργασία ιδιωτικών και δημοσίων φορέων και εταιρειών στον τομέα της ψηφιοποίησης στη ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη, όπως η ενίσχυση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας κατά μήκος όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η έκθεση με τίτλο «Accelerating Digitalization: Critical Actions to Strengthen the Resilience of the Maritime Supply Chain» περιγράφει πώς η συνεργατική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας θα μπορούσε να βελτιστοποιήσει όλες τις εκφάνσεις της βιομηχανίας: από διασυνοριακές διαδικασίες και έγγραφα έως την επικοινωνία μεταξύ στεριάς και θάλασσας.
Άλλωστε, η πανδημία του κορονοϊού επιτάχυνε τη χρήση της τεχνολογίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, στην προσπάθεια να ελαχιστοποιηθεί η ανθρώπινη παρέμβαση.
Ο κ. Makhtar Diop, αντιπρόεδρος Υποδομών της Παγκόσμιας Τράπεζας, σημειώνει ότι σε πολλές χώρες στρεβλώσεις στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες οδηγούν σε καθυστερήσεις και υψηλότερα κόστη με αρνητικό αντίκτυπο για την οικονομία.
Ο διευθύνων σύμβουλος Πολιτικής και Στρατηγικής της IAPH, δρ Patrick Verhoeven, πρόσθεσε με τη σειρά του ότι «τα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα προτεινόμενα μέτρα της έκθεσης για την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης έχουν τη δυνατότητα βελτίωσης της ανθεκτικότητας και της αποτελεσματικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ ταυτόχρονα μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων που σχετίζονται με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο».
Κατά τον ίδιο, η ψηφιοποίηση δεν είναι απλώς θέμα τεχνολογίας αλλά διαχείρισης αλλαγών, ενοποίησης δεδομένων και πολιτικής δέσμευσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ