Bulk carriers: Συνεχίζονται οι άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις σε κρατικούς στόλους

Bulk carriers: Συνεχίζονται οι άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις σε κρατικούς στόλους

174
Bulk carriers: Συνεχίζονται οι άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις σε κρατικούς στόλους

Η αλγερινή ναυτιλιακή εταιρεία GATMA ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αγοράσει έξι bulk carriers για τη μεταφορά σιτηρών, στοχεύοντας στην αύξηση του μεριδίου της στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία «ελέγχεται», σύμφωνα με αναλυτές στο Αλγέρι, από αλλοδαπές διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της GATMA ανέφερε, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με ειδική επιτροπή μεταφορών στο Αλγέρι, ότι ο έντονος ανταγωνισμός στις αλλοδαπές εταιρείες δεν είναι προς όφελος της εγχώριας αγοράς. Ο ίδιος σημείωσε επίσης ότι στόχος της διοίκησης της ναυτιλιακής εταιρείας είναι να καταφέρει να μεταφέρει με αλγερινά πλοία το 25% των σιτηρών της χώρας έως το 2025. Σήμερα τα αλγερινά πλοία μεταφέρουν το 4% έως 5% των σιτηρών της χώρας.

Το 2014 η εταιρεία, μέσω δημοσίων άμεσων επιδοτήσεων, έθεσε ως στόχο την ανανέωση του στόλου της με 25 πλοία. Μέχρι σήμερα έχουν αποκτηθεί δέκα πλοία και ένα Ro Pax.

Όσον αφορά την οικονομική κατάσταση των εταιρειών του Ομίλου, ο διευθύνων σύμβουλος της GATMA τόνισε ότι τα έσοδα έχουν επηρεαστεί τα τελευταία χρόνια, λόγω της μείωσης των εισαγωγών και της πανδημίας Covid-19, κατά σχεδόν 50% σε σχέση με το 2016.

Η GATMA δημιουργήθηκε το 2016, μετά την αναδιάρθρωση των κρατικών εταιρειών που εστιάζονταν σε θέματα ναυτιλίας και λιμενικών υπηρεσιών. Όλες οι κρατικές εταιρείες συγχωνεύτηκαν σε μια ενιαία εταιρεία, υπεύθυνη για τη διαχείριση των θαλάσσιων μεταφορών, τη συντήρηση πλοίων αλλά και την παροχή ναυτιλιακών και λιμενικών υπηρεσιών.

Ο Όμιλος αποτελείται από έξι εταιρείες: δύο με ειδίκευση στην ποντοπόρο ναυτιλία, δύο στον τομέα των υπηρεσιών, μία στον τομέα της ακτοπλοΐας και μία ακόμα κατασκευαστική και επισκευαστική εταιρεία.

Φωτό: Εom0508/Pixabay