
Stop στις μελλοντικές άδειες για την εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα βάζει η Δανία, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της για την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων έως το 2050 και μετά από συμφωνία που επιτεύχθηκε με την πλειοψηφία των μελών του κοινοβουλίου της χώρας.
«Βάζουμε τέλος στην εποχή των ορυκτών καυσίμων», ανέφερε ο Δανός υπουργός Κλίματος, Dan Jorgensen, περιγράφοντας τη συμφωνία ως ένα νέο, πράσινο κεφάλαιο για τη Βόρεια Θάλασσα.
Η Δανία, η οποία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών GHG κατά 70% έως το 2030, ξεκίνησε τις παράκτιες εξορύξεις πετρελαίου και φυσικού αερίου το 1972.
Το μέλλον της παραγωγής πετρελαίου στη Δανία βρίσκεται στην κορυφή της πολιτικής αντιπαράθεσης από τις αρχές του έτους, καθώς η κυβέρνηση ανέστειλε την όγδοη διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή αδειών σε διεθνείς εταιρείες για την εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα.
Τη συμφωνία για το τέλος της εξόρυξης στη Βόρεια Θάλασσα υποστήριξαν τόσο τα συντηρητικά κόμματα όσο και κόμματα της κεντροαριστεράς στο δανέζικο κοινοβούλιο.
Με διθυραμβικά σχόλια χαιρέτισαν την εν λόγω απόφαση περιβαλλοντικές ΜΚΟ και ακτιβιστές. Χαρακτηριστικά, η Greenpeace κάνει λόγο για «μια ιστορική νίκη για το κλίμα» και για μια «απόφαση-ορόσημο».
Μένει να δούμε πώς θα αντιδράσουν στην απόφαση αυτή τόσο η Νορβηγία όσο και το Ηνωμένο Βασίλειο, των οποίων η παραγωγή πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν της Δανίας.
Φωτό: Kim Laland/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ