
Stop στις μελλοντικές άδειες για την εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα βάζει η Δανία, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της για την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων έως το 2050 και μετά από συμφωνία που επιτεύχθηκε με την πλειοψηφία των μελών του κοινοβουλίου της χώρας.
«Βάζουμε τέλος στην εποχή των ορυκτών καυσίμων», ανέφερε ο Δανός υπουργός Κλίματος, Dan Jorgensen, περιγράφοντας τη συμφωνία ως ένα νέο, πράσινο κεφάλαιο για τη Βόρεια Θάλασσα.
Η Δανία, η οποία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών GHG κατά 70% έως το 2030, ξεκίνησε τις παράκτιες εξορύξεις πετρελαίου και φυσικού αερίου το 1972.
Το μέλλον της παραγωγής πετρελαίου στη Δανία βρίσκεται στην κορυφή της πολιτικής αντιπαράθεσης από τις αρχές του έτους, καθώς η κυβέρνηση ανέστειλε την όγδοη διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή αδειών σε διεθνείς εταιρείες για την εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα.
Τη συμφωνία για το τέλος της εξόρυξης στη Βόρεια Θάλασσα υποστήριξαν τόσο τα συντηρητικά κόμματα όσο και κόμματα της κεντροαριστεράς στο δανέζικο κοινοβούλιο.
Με διθυραμβικά σχόλια χαιρέτισαν την εν λόγω απόφαση περιβαλλοντικές ΜΚΟ και ακτιβιστές. Χαρακτηριστικά, η Greenpeace κάνει λόγο για «μια ιστορική νίκη για το κλίμα» και για μια «απόφαση-ορόσημο».
Μένει να δούμε πώς θα αντιδράσουν στην απόφαση αυτή τόσο η Νορβηγία όσο και το Ηνωμένο Βασίλειο, των οποίων η παραγωγή πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν της Δανίας.
Φωτό: Kim Laland/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Αύξηση 0,9% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Φεβρουάριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Φεβρουαρίου 2024, έναντι μείωσης 0,1%…
Η πολιτεία της Καλιφόρνια αποτελεί επισήμως την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, καθώς το 2024 ξεπέρασε την Ιαπωνία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ΔΝΤ και…
Σημαντική πρόοδο στις θαλάσσιες μεταφορές ανακοίνωσε πρόσφατα η Terntak με το νέο δεξαμενόπλοιο «Tern Vik». Πρόκειται για το πρώτο πλοίο της σειράς Hybrid Solution…
Αντίθετα πρόσημα καταγράφονται για τις διελεύσεις των bulk carriers από τις δύο σημαντικότερες θαλάσσιες αρτηρίες του παγκόσμιου εμπορίου, τη Διώρυγα του Παναμά και τη…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας σε δίχρονους κινητήρες χαμηλών στροφών εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της ναυτιλίας, με την Japan Engine Corporation (J-ENG) να παρουσιάζει τον…
Ο στόλος της Tsakos Energy Navigation συνεχίζει να αυξάνεται με την παραλαβή νεότευκτων S-MAX DP2 Shuttle Tankers. Ειδικότερα, βάσει ανακοίνωσης της εταιρείας, στο «πηδάλιο»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ