
Oι επικεφαλής διεθνών οργανισμών της ναυτιλίας που συνιστούν το Round Table (INTERCARGO, INTERTANKO, BIMCO, ICS) συναντήθηκαν πρόσφατα ηλεκτρονικά προκειμένου να συζητήσουν τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο καθώς οδεύουμε προς το επόμενο έτος.
Πιο συγκεκριμένα, ψηλά στην ατζέντα βρέθηκε και πάλι το ζήτημα των αλλαγών πληρωμάτων και η έλλειψη μιας διεθνούς αναγνώρισης των ναυτικών ως ‘’key workers’’. Στο πλαίσιο αυτό ανοικτή επιστολή απέστειλαν οι κ.κ Sadan Kaptanoglu (ΒIMCO), Esben Poulsson (ICS), Δημήτρης Φαφαλιός (ΙΝΤΕRCARGO) και Paolo d’ Amico (INTERTANKO) στον Jeff Bezos, CEO της Αmazon. Στην κοινή επιστολή τους, οι επικεφαλής του Round Table κάνουν έκκληση στον κ. Bezos να χρησιμοποιήσει την επιρροή του ως κορυφαίος επιχειρηματίας, του οποίου οι δραστηριότητες βασίζονται εν πολλοίς στη ναυτιλία, προκειμένου να βρεθεί λύση για τους 400.000 αποκλεισμένους ναυτικούς.
«Περισσότεροι από 400.000 ναυτικοί, οι οποίοι υποστηρίζουν την απρόσκοπτη ροή αγαθών ανά τον κόσμο, είναι αποκλεισμένοι στα πλοία, καθώς οι κυβερνήσεις δεν αναγνωρίζουν τον ζωτικής σημασίας ρόλο τους. Μερικοί από αυτούς βρίσκονται στη θάλασσα για πάνω από ένα χρόνο, ανήμποροι να αποβιβαστούν από τα πλοία λόγω των υφιστάμενων περιορισμών της πανδημίας. Το γεγονός ότι δεν έχουν φυσική επαφή με τις οικογένειές τους επιδεινώνει την ψυχική τους υγεία. Κατά τη διάρκεια των δύσκολων αυτών συνθηκών συνεχίζουν να μεταφέρουν αγαθά για να καλύψουν τη ζήτηση που δημιουργείται από πλατφόρμες όπως η Amazon», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή.
Στην επιστολή τονίζεται ότι η επιρροή ενός επιχειρηματία σαν του Bezos μπορεί να συμβάλλει στις προσπάθειες των οργανισμών της ναυτιλίας προκειμένου οι ναυτικοί να αναγνωριστούν ως «key workers» και μάλιστα το ζήτημα να γνωστοποιηθεί στις κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της νεοεκλεγείσας των ΗΠΑ.
«Έχετε τη δύναμη να κάνετε τη διαφορά για 400.000 αφοσιωμένους επαγγελματίες, χάρη στις θυσίες των οποίων η παγκόσμια αγορά συνεχίζει να λειτουργεί. Χωρίς αυτούς, το παγκόσμιο εμπόριο, όπως το γνωρίζουμε, θα πάψει να υφίσταται», καταλήγει η επιστολή.
Άλλα θέματα που συζητήθηκαν κατά την ψηφιακή συνάντηση του Round Table ήταν η ανάγκη για άμεσο και αποτελεσματικό εμβολιασμό των ναυτικών, όταν το εμβόλιο κατά του ιού καταστεί διαθέσιμο, αλλά και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας. Χαιρετίστηκε τέλος η πρόοδος που επετεύχθη στην MEPC 75 του ΙΜΟ, ωστόσο τονίστηκε ότι είναι άμεση ανάγκη έρευνας και πολιτικής βούλησης προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της μηδενικών εκπομπών βιομηχανίας έως το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ