
Στα $40/βαρέλι εκτιμά η Παγκόσμια Τράπεζα ότι θα κινηθεί η τιμή του πετρελαίου για το 2021. Αν και οι αγορές των γεωργικών προϊόντων και των μεταλλευμάτων έχουν ως επί το πλείστον ανακάμψει από τις δυσάρεστες συνέπειες του Covid-19, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για το πετρέλαιο, οι εκτιμήσεις για το οποίο υποδεικνύουν ότι η τιμή του δεν θα επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα πριν από το 2022, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Παράλληλα, η έκθεση αναφέρει ότι η ζήτηση του πετρελαίου θα παραμείνει ιδιαίτερα χαμηλή σχεδόν σε όλες τις χώρες, με εξαίρεση την Κίνα, και ως εκ τούτου η τιμή του πετρελαίου δεν θα ξεπεράσει τα $44 ανά βαρέλι.
Αν και η τιμή αυτή είναι υψηλότερη από τα $41 ανά βαρέλι που προέβλεπε για το 2021 η Παγκόσμια Τράπεζα, εντούτοις τα επίπεδα αυτά είναι κατά πολύ χαμηλότερα σε σχέση με την τιμή των $60/βαρέλι του 2019. Επιπροσθέτως, καθόλου ευνοϊκά για την εξέλιξη της τιμής του πετρελαίου δεν θα είναι και τα αποθέματα μαύρου χρυσού, τα οποία, δεδομένης της χαμηλής ζήτησης, μοιραία θα αυξηθούν.
Επιπλέον, αν και ο OPEC+ δεν φαίνεται να σκοπεύει να προβεί σε ελάφρυνση των περικοπών πετρελαιοπαραγωγής, η πρόσφατη ανάκαμψη του πετρελαϊκού κλάδου της Λιβύης εκτιμάται ότι θα ασκήσει επιπλέον πιέσεις στην αγορά, που ήδη πλήττεται από χαμηλή ζήτηση.
Από την άλλη πλευρά, θετικό είναι το τοπίο σχετικά με το φυσικό αέριο, η τιμή του οποίου, σε αντίθεση με αυτή του πετρελαίου, αναμένεται να αυξηθεί, ακολουθώντας την πορεία ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ