
Την αντίθεσή του σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της ΕΕ να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS) ανακοίνωσε την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου το νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR).
Η Λιβερία φαίνεται να συμμερίζεται την πρόσφατη θέση του World Shipping Council (WSC), σύμφωνα με την οποία η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS υπονομεύει τις ήδη υπάρχουσες προσπάθειες και πρωτοβουλίες σχετικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία,συμπεριλαμβανομένης και της δημιουργίας συνασπισμού υπό τον ΙΜΟ για την επένδυση σε τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα.
Ο Chief Operating Officer του LISCR, Alfonso Castillero δήλωσε: «Κατανοούμε ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεχίζουμε να προσπαθούμε για ένα καθαρότερο περιβάλλον και μια αποτελεσματικότερη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ωστόσο,τουλάχιστον για τη διεθνή ναυτιλία, είναι σημαντικό να ευθυγραμμιστούμε με ένα και μόνο κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο να έχει συνταχθεί από τον ΙΜΟ, αποφεύγοντας ένα κατακερματισμένο σύστημα περιφερειακών κανονισμών και διασφαλίζοντας ότι η προσπάθεια για την αντιμετώπιση αυτού του σημαντικού ζητήματος είναι συλλογική».
Στην έκθεσή της σχετικά με τις εκπομπές CO2 το 2019, η ΕΕ ανέφερε ότι το 75% του εξωτερικού εμπορίου για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ πραγματοποιείται διά θαλάσσης, εκπροσωπώντας μονάχα το 3,7% των συνολικών εκπομπών άνθρακα. Μάλιστα, η έκθεση αναφέρει πως «oι διά θαλάσσης μεταφορές αποτελούν ήδη έναν από τους πιο ενεργειακά αποτελεσματικούς διαθέσιμους τρόπους μεταφοράς».
Την ίδια ώρα, το νηολόγιο της Λιβερίας υπογραμμίζει ότι, εάν το EU ETS ακολουθήσει το ίδιο «modus operandi» με το MRV, τότε το σύστημα αυτό θα εφαρμοστεί και σε πλοία που διέρχονται από χώρες της ΕΕ, ακόμα και αν τα πλοία αυτά δεν μεταφέρουν φορτία, τα οποία δεν εισάγονται/εξάγονται από την ΕΕ. Το νηολόγιο της Λιβερίας υποστηρίζει τον ΙΜΟ και τον ενθαρρύνει να συνεχίσει να προωθεί τους στόχους του για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ