
Την αντίθεσή του σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της ΕΕ να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS) ανακοίνωσε την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου το νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR).
Η Λιβερία φαίνεται να συμμερίζεται την πρόσφατη θέση του World Shipping Council (WSC), σύμφωνα με την οποία η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS υπονομεύει τις ήδη υπάρχουσες προσπάθειες και πρωτοβουλίες σχετικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία,συμπεριλαμβανομένης και της δημιουργίας συνασπισμού υπό τον ΙΜΟ για την επένδυση σε τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα.
Ο Chief Operating Officer του LISCR, Alfonso Castillero δήλωσε: «Κατανοούμε ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεχίζουμε να προσπαθούμε για ένα καθαρότερο περιβάλλον και μια αποτελεσματικότερη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ωστόσο,τουλάχιστον για τη διεθνή ναυτιλία, είναι σημαντικό να ευθυγραμμιστούμε με ένα και μόνο κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο να έχει συνταχθεί από τον ΙΜΟ, αποφεύγοντας ένα κατακερματισμένο σύστημα περιφερειακών κανονισμών και διασφαλίζοντας ότι η προσπάθεια για την αντιμετώπιση αυτού του σημαντικού ζητήματος είναι συλλογική».
Στην έκθεσή της σχετικά με τις εκπομπές CO2 το 2019, η ΕΕ ανέφερε ότι το 75% του εξωτερικού εμπορίου για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ πραγματοποιείται διά θαλάσσης, εκπροσωπώντας μονάχα το 3,7% των συνολικών εκπομπών άνθρακα. Μάλιστα, η έκθεση αναφέρει πως «oι διά θαλάσσης μεταφορές αποτελούν ήδη έναν από τους πιο ενεργειακά αποτελεσματικούς διαθέσιμους τρόπους μεταφοράς».
Την ίδια ώρα, το νηολόγιο της Λιβερίας υπογραμμίζει ότι, εάν το EU ETS ακολουθήσει το ίδιο «modus operandi» με το MRV, τότε το σύστημα αυτό θα εφαρμοστεί και σε πλοία που διέρχονται από χώρες της ΕΕ, ακόμα και αν τα πλοία αυτά δεν μεταφέρουν φορτία, τα οποία δεν εισάγονται/εξάγονται από την ΕΕ. Το νηολόγιο της Λιβερίας υποστηρίζει τον ΙΜΟ και τον ενθαρρύνει να συνεχίσει να προωθεί τους στόχους του για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ