
Το αρμόδιο όργανο επίλυσης διαφορών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) απεφάνθη την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου ότι οι ΗΠΑ παραβίασαν τους κανόνες που διέπουν το παγκόσμιο εμπόριο, επιβάλλοντας δασμούς πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Κίνα.
Η απόφαση από τον ΠΟΕ προκάλεσε τον θυμό της Ουάσιγκτον, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ. Η κυβέρνηση Τραμπ αναφέρει ότι οι δασμοί που επιβλήθηκαν σε εισαγωγές κινεζικών προϊόντων συνολικής αξίας $200 δισ. πριν από δύο χρόνια είναι απολύτως δικαιολογημένοι, καθώς η κινεζική πλευρά ενεπλάκη σε άδικες και αθέμιτες πρακτικές, παραβιάζοντας τους κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας αμερικανικών εταιρειών τεχνολογίας.
Ωστόσο, ο ΠΟΕ τόνισε πως οι ΗΠΑ παραβίασαν τους κανονισμούς που διέπουν το εμπόριο, αφού οι δασμοί επιβλήθηκαν μονάχα στην Κίνα και ήταν υπερβολικοί. Ο Οργανισμός αναφέρει ότι η αμερικανική κυβέρνηση δεν είχε εξηγήσει επαρκώς τους λόγους για τους οποίους προέβη σε αυτή τη «δικαιολογημένη», κατά την Ουάσιγκτον, απόφαση.
Η απόφαση του ΠΟΕ δεν αναμένεται να επηρεάσει τις αμερικανικές κυρώσεις προς την Κίνα, ενώ αποτελεί μονάχα την αρχή ενός κύκλου δικαστικών διαμαχών, οι οποίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν χρόνια.
Εάν η δικαιοσύνη αποφανθεί πως όντως οι ΗΠΑ παραβίασαν τους κανονισμούς, τότε ο ΠΟΕ θα εγκρίνει τα «αντίποινα» από πλευράς Κίνας, απόφαση που το Πεκίνο φαίνεται να έχει πάρει από μόνο του.
Παρά τις όποιες εντάσεις με την Ουάσιγκτον, ο ΠΟΕ παρότρυνε αμφότερες τις κυβερνήσεις να βρουν μία χρυσή τομή και να βάλουν τέλος στον μεταξύ τους εμπορικό πόλεμο.
Ο Αμερικανός πρόεδρος, από την άλλη, είναι ιδιαίτερα δυσαρεστημένος με την απόφαση του ΠΟΕ και δεν αποκλείεται να εξετάσει το ενδεχόμενο αποχώρησης των ΗΠΑ από αυτόν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ