
Το αρμόδιο όργανο επίλυσης διαφορών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) απεφάνθη την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου ότι οι ΗΠΑ παραβίασαν τους κανόνες που διέπουν το παγκόσμιο εμπόριο, επιβάλλοντας δασμούς πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Κίνα.
Η απόφαση από τον ΠΟΕ προκάλεσε τον θυμό της Ουάσιγκτον, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ. Η κυβέρνηση Τραμπ αναφέρει ότι οι δασμοί που επιβλήθηκαν σε εισαγωγές κινεζικών προϊόντων συνολικής αξίας $200 δισ. πριν από δύο χρόνια είναι απολύτως δικαιολογημένοι, καθώς η κινεζική πλευρά ενεπλάκη σε άδικες και αθέμιτες πρακτικές, παραβιάζοντας τους κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας αμερικανικών εταιρειών τεχνολογίας.
Ωστόσο, ο ΠΟΕ τόνισε πως οι ΗΠΑ παραβίασαν τους κανονισμούς που διέπουν το εμπόριο, αφού οι δασμοί επιβλήθηκαν μονάχα στην Κίνα και ήταν υπερβολικοί. Ο Οργανισμός αναφέρει ότι η αμερικανική κυβέρνηση δεν είχε εξηγήσει επαρκώς τους λόγους για τους οποίους προέβη σε αυτή τη «δικαιολογημένη», κατά την Ουάσιγκτον, απόφαση.
Η απόφαση του ΠΟΕ δεν αναμένεται να επηρεάσει τις αμερικανικές κυρώσεις προς την Κίνα, ενώ αποτελεί μονάχα την αρχή ενός κύκλου δικαστικών διαμαχών, οι οποίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν χρόνια.
Εάν η δικαιοσύνη αποφανθεί πως όντως οι ΗΠΑ παραβίασαν τους κανονισμούς, τότε ο ΠΟΕ θα εγκρίνει τα «αντίποινα» από πλευράς Κίνας, απόφαση που το Πεκίνο φαίνεται να έχει πάρει από μόνο του.
Παρά τις όποιες εντάσεις με την Ουάσιγκτον, ο ΠΟΕ παρότρυνε αμφότερες τις κυβερνήσεις να βρουν μία χρυσή τομή και να βάλουν τέλος στον μεταξύ τους εμπορικό πόλεμο.
Ο Αμερικανός πρόεδρος, από την άλλη, είναι ιδιαίτερα δυσαρεστημένος με την απόφαση του ΠΟΕ και δεν αποκλείεται να εξετάσει το ενδεχόμενο αποχώρησης των ΗΠΑ από αυτόν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ