
Η συγκομιδή σιταριού στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι πιθανό να μειωθεί σημαντικά φέτος, σύμφωνα με τη National Farmers’ Union (NFU), σηματοδοτώντας έτσι μια ταραχώδη χρονιά για τη βρετανική γεωργία μετά από συνεχόμενες περιόδους ακραίων καιρικών φαινομένων.
Σύμφωνα με όσα εκτιμά η Ένωση, η συγκομιδή φέτος θα είναι μειωμένη κατά 1/3 και συνεπώς θα πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση από τη δεκαετία του 1980.
Όπως τόνισε στον Guardian o κ. Tom Bradshaw, αντιπρόεδρος της NFU, φέτος οι καιρικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα δυσμενείς σε όλη τη χώρα. Πρόσφατα έλαβε χώρα ένα μεγάλο μέρος της καλοκαιρινής συγκομιδής. Κατά την περίοδο αυτή υπήρξαν ισχυρές καταιγίδες, ακολουθούμενες από έναν μίνι καύσωνα με θερμοκρασίες άνω των 34 βαθμών Κελσίου.
Ωστόσο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian, τα προβλήματα για τις καλλιέργειες εντοπίζονται από τις αρχές του χρόνου, όταν ο Φεβρουάριος υπήρξε ο μήνας με τη μεγαλύτερη υγρασία στην ιστορία ενώ η άνοιξη ήταν η πιο ηλιόλουστη και συνεπώς πιο ξηρή από το 1929.
Αν οι εκτιμήσεις της NFU για μείωση της συγκομιδής κατά 30-35% φέτος επιβεβαιωθούν, τότε το Ηνωμένο Βασίλειο θα καταστεί καθαρός εισαγωγέας σιταριού. Την ίδια ώρα, οι γεωργοί στη χώρα είναι αντιμέτωποι με μία ακόμα πρόκληση: εάν το Ηνωμένο Βασίλειο εξέλθει από την ΕΕ χωρίς συμφωνία στα τέλη του έτους, ένα καθεστώς δασμών από τις ευρωπαϊκές χώρες στις εισαγωγές βρετανικών σιτηρών θα προκαλέσει στρεβλώσεις στις εξαγωγές. Συνεπώς δεν είναι λίγοι αυτοί που θα πουλήσουν τα προϊόντα τους πριν από τον Δεκέμβριο, ακόμα και σε χαμηλότερες τιμές.
Τέλος, ο κ. Bradshaw έκανε ειδική αναφορά και στο lockdown, που έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι οι ακραίες καιρικές συνθήκες αποτελούν απόρροια της κλιματικής αλλαγής.
Φωτό: Heiko Janowski/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ