
Ομάδες πιστές στον ισχυρό άνδρα της Ανατολικής Λιβύης, τον Χαλίφα Χάφταρ, ανακοίνωσαν την άρση του αποκλεισμού που είχε επιβληθεί σε πετρελαιοπηγές και πετρελαϊκούς τερματικούς σταθμούς εδώ και μήνες, και την επανάληψη των εξαγωγών και της παραγωγής αργού, σύμφωνα με στρατιωτικό αξιωματούχο που πρόσκειται στον Χάφταρ.
Η επαναλειτουργία των πετρελαιοπηγών και των λιμανιών «θα επιτρέψει να χρησιμοποιηθεί το αργό που έχει αποθηκευθεί στους πετρελαϊκούς τερματικούς σταθμούς για να εφοδιασθούν ηλεκτρικοί σταθμοί με αέριο και να ανακουφισθούν οι πολίτες», ανακοίνωσε χθες βράδυ ο στρατηγός Νάτζι αλ-Μογράμπι, επικεφαλής των Φρουρών των Πετρελαϊκών Εγκαταστάσεων στο ανατολικό τμήμα της χώρας.
«Με οδηγίες του στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ» η επαναλειτουργία των πετρελαιοπηγών και των λιμανιών, αφορά προσώρας μόνο την εκμετάλλευση των αποθηκευμένων υδρογονανθράκων προκειμένου να κινηθούν οι ηλεκτρικοί σταθμοί και να συντηρηθούν οι υποδομές, οι δεξαμενές και οι αγωγοί», είπε.
«Καμία αντίθεση στην επαναλειτουργία των πετρελαϊκών λιμανιών», δήλωσε ο στρατηγός αλ-Μογράμπι σε βίντεο που μεταδόθηκε από λιβυκά ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στις 17 Ιανουαρίου, ομάδες υποστηριζόμενες από τους Φρουρούς που δήλωσαν πίστη στο στρατόπεδο Χάφταρ, απέκλεισαν τις πιο σημαντικές πετρελαιοπηγές και τα πιο σημαντικά λιμάνια εξαγωγής πετρελαίου, διεκδικώντας, όπως υποστήριξαν, μια δίκαιη κατανομή των πετρελαϊκών εσόδων, τα οποία διαχειρίζεται η Εθνική Εταιρία Πετρελαίου (NOC) και η Κεντρική Τράπεζα με έδρα την Τρίπολη.
Η NOC, που έχει καλέσει κατ΄επανάληψη για την αποστρατιωτικοποίηση των εγκαταστάσεών της, δεν έχει κάνει μέχρι τώρα κανένα σχόλιο.
Η Λιβύη, που σπαράσσεται από βία και μάχες για την εξουσία μετά την πτώση του καθεστώτος του Μουάμαρ Καντάφι το 2011, διαθέτει τα μεγαλύτερα αποθέματα πετρελαίου στην Αφρική και η πολύ εξασθενημένη οικονομία της εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από αυτό.
Όμως από το 2015 σπαράσσεται από μια σύγκρουση ανάμεσα σε δύο αντίπαλες εξουσίες: την Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας που αναγνωρίζεται από τον ΟΗΕ και εδρεύει στην Τρίπολη και τον στρατάρχη Χάφταρ που κυριαρχεί στο ανατολικό και σε ένα τμήμα του νότου της χώρας.
Πηγή-Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ