
Ομάδες πιστές στον ισχυρό άνδρα της Ανατολικής Λιβύης, τον Χαλίφα Χάφταρ, ανακοίνωσαν την άρση του αποκλεισμού που είχε επιβληθεί σε πετρελαιοπηγές και πετρελαϊκούς τερματικούς σταθμούς εδώ και μήνες, και την επανάληψη των εξαγωγών και της παραγωγής αργού, σύμφωνα με στρατιωτικό αξιωματούχο που πρόσκειται στον Χάφταρ.
Η επαναλειτουργία των πετρελαιοπηγών και των λιμανιών «θα επιτρέψει να χρησιμοποιηθεί το αργό που έχει αποθηκευθεί στους πετρελαϊκούς τερματικούς σταθμούς για να εφοδιασθούν ηλεκτρικοί σταθμοί με αέριο και να ανακουφισθούν οι πολίτες», ανακοίνωσε χθες βράδυ ο στρατηγός Νάτζι αλ-Μογράμπι, επικεφαλής των Φρουρών των Πετρελαϊκών Εγκαταστάσεων στο ανατολικό τμήμα της χώρας.
«Με οδηγίες του στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ» η επαναλειτουργία των πετρελαιοπηγών και των λιμανιών, αφορά προσώρας μόνο την εκμετάλλευση των αποθηκευμένων υδρογονανθράκων προκειμένου να κινηθούν οι ηλεκτρικοί σταθμοί και να συντηρηθούν οι υποδομές, οι δεξαμενές και οι αγωγοί», είπε.
«Καμία αντίθεση στην επαναλειτουργία των πετρελαϊκών λιμανιών», δήλωσε ο στρατηγός αλ-Μογράμπι σε βίντεο που μεταδόθηκε από λιβυκά ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στις 17 Ιανουαρίου, ομάδες υποστηριζόμενες από τους Φρουρούς που δήλωσαν πίστη στο στρατόπεδο Χάφταρ, απέκλεισαν τις πιο σημαντικές πετρελαιοπηγές και τα πιο σημαντικά λιμάνια εξαγωγής πετρελαίου, διεκδικώντας, όπως υποστήριξαν, μια δίκαιη κατανομή των πετρελαϊκών εσόδων, τα οποία διαχειρίζεται η Εθνική Εταιρία Πετρελαίου (NOC) και η Κεντρική Τράπεζα με έδρα την Τρίπολη.
Η NOC, που έχει καλέσει κατ΄επανάληψη για την αποστρατιωτικοποίηση των εγκαταστάσεών της, δεν έχει κάνει μέχρι τώρα κανένα σχόλιο.
Η Λιβύη, που σπαράσσεται από βία και μάχες για την εξουσία μετά την πτώση του καθεστώτος του Μουάμαρ Καντάφι το 2011, διαθέτει τα μεγαλύτερα αποθέματα πετρελαίου στην Αφρική και η πολύ εξασθενημένη οικονομία της εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από αυτό.
Όμως από το 2015 σπαράσσεται από μια σύγκρουση ανάμεσα σε δύο αντίπαλες εξουσίες: την Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας που αναγνωρίζεται από τον ΟΗΕ και εδρεύει στην Τρίπολη και τον στρατάρχη Χάφταρ που κυριαρχεί στο ανατολικό και σε ένα τμήμα του νότου της χώρας.
Πηγή-Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ