
Ο δανέζικος κολοσσός A.P. Moller – Maersk εμφανίστηκε οικονομικά ισχυρός κατά το β΄ τρίμηνο του 2020 καθώς βελτίωσε την κερδοφορία του σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
«Όπως αναμενόταν, το β΄ τρίμηνο επισκιάστηκε από την πανδημία και κύριο μέλημά μας παρέμεινε η προστασία των υπαλλήλων μας απέναντι στον ιό, η εξυπηρέτηση των πελατών μας μέσω της διατήρησης της μεταφοράς εμπορευμάτων από τα πλοία μας, η ομαλή λειτουργία των λιμένων, αποθηκών και των χερσαίων δικτύων μεταφοράς και η συμβολή στις κοινωνίες για την καταπολέμηση του ιού», ήταν τα λόγια του Søren Skou, CEO της A.P. Moller – Maersk.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος για το γεγονός ότι ο δανέζικος κολοσσός αύξησε τα κέρδη και τις ταμειακές ροές το β΄ τρίμηνο. Ειδικότερα, τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 25%, σηματοδοτώντας το όγδοο συνεχόμενο τρίμηνο με βελτίωση σε ετήσια βάση. Κατά τον κ. Skou, η βελτιωμένη οικονομική εικόνα της Maersk οφείλεται στην καλή διαχείριση των δαπανών, στη μείωση των τιμών των καυσίμων και στην αύξηση των ναύλων.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της Maersk αυξήθηκαν στα $1,7 δισ. έναντι $1,4 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και ενώ οι αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο για κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων περί τα $1,5 δισ.
Παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα ελέω της πανδημίας, η Maersk αναμένει ότι τα κέρδη EBITDA θα κινηθούν σε ένα εύρος $6-7 δισ. το 2020, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση. Η ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε containers αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το 2020 λόγω της Covid-19 ενώ για το γ΄ τρίμηνο εκτιμάται μια μικρή ανάκαμψη, τονίζεται χαρακτηριστικά.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ