
Εξαιρετικά χαμηλούς αριθμούς καταγράφει το βιβλίο παραγγελιών του 2020.
Σύμφωνα με έκθεση της BIMCO, το orderbook εμφανίζει τους χαμηλότερους αριθμούς εδώ και 17 χρόνια, δείγμα ότι η παγκόσμια ναυτιλία έχει επηρεαστεί σημαντικά από την πανδημία του Covid-19.
Πιο αναλυτικά, το orderbook για τον κλάδο των bulk carriers βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2004 και συγκεκριμένα στους 63,4 εκατ. DWΤ. Από την άλλη, το orderbook για τα containerships σημείωσε πτώση κατά 10,3% σε σχέση με το 2019 που αποτελεί τον μικρότερο αριθμό από τον Σεπτέμβριο του 2003.
Αν και οι αριθμοί είναι εξαιρετικά χαμηλοί, το report της BIMCO αναφέρει, ότι οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων έχουν επιδείξει κάποια ανθεκτικότητα (-2% πτώση), καθώς τα ναυπηγεία έκαναν το καλύτερο δυνατόν για να παραμείνουν παραγωγικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Όπως ανέφερε ο Chief Shipping Analyst της BIMCO, Peter Sand, «οι παραγγελίες βιώνουν τις επιπτώσεις της πανδημίας, με τους πλοιοκτήτες και τους επενδυτές να μη δείχνουν θέληση για απόκτηση νέων πλοίων». Αν και το orderbook για τα tankers έχει και αυτό αναμφίβολα καταγράψει πτώση, εντούτοις σε καμία περίπτωση η πτώση αυτή δε μπορεί να συγκριθεί με αυτές των προαναφερθέντων κλάδων. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι το βιβλίο παραγγελιών για τα δεξαμενόπλοια βρίσκεται ήδη εδώ και δύο δεκαετίες σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των bulkers και containerships.
Σύμφωνα με την έκθεση της BIMCO, οι παραγγελίες για crude oil tankers το τελευταίο δωδεκάμηνο ανήλθαν σε 36,3 εκατ. DWT, ενώ αυτές των product tankers ανήλθαν στους 12,1 εκατ. DWT, πτώση σε σχέση με πέρυσι κατά 4,2% και 12% αντίστοιχα.
Παράλληλα η μειωμένη δραστηριότητα στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, συνοδεύεται από αυξημένες διαλύσεις από πλευράς πλοιοκτητών. Καθώς τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορονοϊού άρθηκαν σε πολλά κράτη του κόσμου, πολλά διαλυτήρια προέβησαν σε επανέναρξη των δραστηριοτήτων τους. Ως εκ τούτου, οι διαλύσεις πλοίων για το μήνα Ιούλιο ανήλθαν σε 1,8 εκατ. τόνους DTW, αύξηση κατά 1,2 εκατ. τόνους DTW σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 και κατά 400% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020.
Ο κ. Sand σημείωσε ότι «η απότομη αύξηση στις διαλύσεις έπειτα από το άνοιγμα των ναυπηγείων είναι απολύτως αναμενόμενη, λόγω του σοκ που υπέστη η παγκόσμια ζήτηση από την κρίση του κορονοϊού, καθώς και λόγω της κοινής πεποίθησης ότι ο δρόμος για την εξ’ολοκλήρου ανάκαμψη είναι μακρύς.
Παρά την αύξηση στις διαλύσεις πλοίων και τη μείωση στις παραγγελίες νεότευκτων για όλους τους τύπους πλοίων, ο παγκόσμιος στόλος φαίνεται να αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει διότι σε όρους τονάζ, οι παραγγελίες είναι περισσότερες από τις διαλύσεις. Με άλλα λόγια, η μεταφορική ικανότητα που προστίθεται στον παγκόσμιο στόλο, είναι μεγαλύτερη από αυτή που αφαιρείται λόγω των διαλύσεων.
Ενδεικτικά, ο στόλος ξηρού φορτίου ξεπέρασε τους 900 εκατ. DWΤ, ενώ από την αρχή του 2020 καταγράφει αύξηση κατά 2,6%. Ακόμη, οι στόλοι των crude oil και product tankers έχουν αυξηθεί κατά 2% και 1,7% αντίστοιχα, ενώ τα containerships έχουν σημειώσει αύξηση 1,2% από την αρχή του έτους.
Φωτό: John Linton/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ