
Εξαιρετικά χαμηλούς αριθμούς καταγράφει το βιβλίο παραγγελιών του 2020.
Σύμφωνα με έκθεση της BIMCO, το orderbook εμφανίζει τους χαμηλότερους αριθμούς εδώ και 17 χρόνια, δείγμα ότι η παγκόσμια ναυτιλία έχει επηρεαστεί σημαντικά από την πανδημία του Covid-19.
Πιο αναλυτικά, το orderbook για τον κλάδο των bulk carriers βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2004 και συγκεκριμένα στους 63,4 εκατ. DWΤ. Από την άλλη, το orderbook για τα containerships σημείωσε πτώση κατά 10,3% σε σχέση με το 2019 που αποτελεί τον μικρότερο αριθμό από τον Σεπτέμβριο του 2003.
Αν και οι αριθμοί είναι εξαιρετικά χαμηλοί, το report της BIMCO αναφέρει, ότι οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων έχουν επιδείξει κάποια ανθεκτικότητα (-2% πτώση), καθώς τα ναυπηγεία έκαναν το καλύτερο δυνατόν για να παραμείνουν παραγωγικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Όπως ανέφερε ο Chief Shipping Analyst της BIMCO, Peter Sand, «οι παραγγελίες βιώνουν τις επιπτώσεις της πανδημίας, με τους πλοιοκτήτες και τους επενδυτές να μη δείχνουν θέληση για απόκτηση νέων πλοίων». Αν και το orderbook για τα tankers έχει και αυτό αναμφίβολα καταγράψει πτώση, εντούτοις σε καμία περίπτωση η πτώση αυτή δε μπορεί να συγκριθεί με αυτές των προαναφερθέντων κλάδων. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι το βιβλίο παραγγελιών για τα δεξαμενόπλοια βρίσκεται ήδη εδώ και δύο δεκαετίες σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των bulkers και containerships.
Σύμφωνα με την έκθεση της BIMCO, οι παραγγελίες για crude oil tankers το τελευταίο δωδεκάμηνο ανήλθαν σε 36,3 εκατ. DWT, ενώ αυτές των product tankers ανήλθαν στους 12,1 εκατ. DWT, πτώση σε σχέση με πέρυσι κατά 4,2% και 12% αντίστοιχα.
Παράλληλα η μειωμένη δραστηριότητα στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, συνοδεύεται από αυξημένες διαλύσεις από πλευράς πλοιοκτητών. Καθώς τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορονοϊού άρθηκαν σε πολλά κράτη του κόσμου, πολλά διαλυτήρια προέβησαν σε επανέναρξη των δραστηριοτήτων τους. Ως εκ τούτου, οι διαλύσεις πλοίων για το μήνα Ιούλιο ανήλθαν σε 1,8 εκατ. τόνους DTW, αύξηση κατά 1,2 εκατ. τόνους DTW σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 και κατά 400% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020.
Ο κ. Sand σημείωσε ότι «η απότομη αύξηση στις διαλύσεις έπειτα από το άνοιγμα των ναυπηγείων είναι απολύτως αναμενόμενη, λόγω του σοκ που υπέστη η παγκόσμια ζήτηση από την κρίση του κορονοϊού, καθώς και λόγω της κοινής πεποίθησης ότι ο δρόμος για την εξ’ολοκλήρου ανάκαμψη είναι μακρύς.
Παρά την αύξηση στις διαλύσεις πλοίων και τη μείωση στις παραγγελίες νεότευκτων για όλους τους τύπους πλοίων, ο παγκόσμιος στόλος φαίνεται να αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει διότι σε όρους τονάζ, οι παραγγελίες είναι περισσότερες από τις διαλύσεις. Με άλλα λόγια, η μεταφορική ικανότητα που προστίθεται στον παγκόσμιο στόλο, είναι μεγαλύτερη από αυτή που αφαιρείται λόγω των διαλύσεων.
Ενδεικτικά, ο στόλος ξηρού φορτίου ξεπέρασε τους 900 εκατ. DWΤ, ενώ από την αρχή του 2020 καταγράφει αύξηση κατά 2,6%. Ακόμη, οι στόλοι των crude oil και product tankers έχουν αυξηθεί κατά 2% και 1,7% αντίστοιχα, ενώ τα containerships έχουν σημειώσει αύξηση 1,2% από την αρχή του έτους.
Φωτό: John Linton/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ