
Δημόσια τοποθετήθηκαν για ακόμα μία φορά διεθνείς κοινωνικοί εταίροι του ναυτιλιακού κλάδου, σχετικά με την ανάγκη επίλυσης του ζητήματος των αλλαγών πληρωμάτων. Μεταξύ αυτών, οι ECSA, ETF, ICS, ITF καθώς επίσης και οι CLIA, WSC, IMEC, INTERTANKO και INTERMANAGER τόνισαν, σε κοινή τους έκκληση, ότι πλέον ο χρόνος λιγοστεύει και ότι πρέπει να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για τη διευκόλυνση των αλλαγών πληρωμάτων παγκοσμίως.
Παράλληλα, οι παραπάνω οργανισμοί υπογραμμίζουν προς τις αρμόδιες αρχές λήψης αποφάσεων την ανάγκη να επιδείξουν πολιτική υπευθυνότητα, αναφέροντας πως όπου υπάρχει (πολιτική) θέληση, υπάρχει και τρόπος.
Σύμφωνα με το κοινό δελτίο Τύπου, οι εφοπλιστικές ενώσεις και τα ναυτεργατικά σωματεία είναι πεπεισμένα ότι η Ευρώπη διαθέτει τα μέσα για να δώσει λύση στο φλέγον πλέον ζήτημα των αλλαγών πληρωμάτων και ότι πρέπει επίσης να αποτελέσει το σωστό παράδειγμα, προκειμένου όλα τα κράτη παγκοσμίως να διευκολύνουν τις διαδικασίες αλλαγών πληρωμάτων. Οι προτάσεις των οργανισμών επί του ζητήματος προς τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις είναι οι εξής:
– Η ανακήρυξη όλων των ναυτικών, ανεξαρτήτως εθνικότητας, ως «key workers».
– Η εξασφάλιση μετακίνησης για όλους τους ναυτικούς δίχως εμπόδια και με τη σωστή εφαρμογή των πρωτοκόλλων ασφαλείας.
– Δημιουργία εναέριων αρτηριών διέλευσης για όλους τους ναυτικούς.
Η έκκληση έγινε με τη μορφή κοινής επιστολής των οργανισμών προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου David Sassoli, τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Charles Michel, τη Γερμανίδα καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ καθώς και άλλα ευρωπαϊκά μέλη του Κοινοβουλίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ