
H φινλανδική εταιρεία Wärtsilä, σε συνεργασία με την Knutsen OAS Shipping AS, τη Repsol και το Sustainable Energy Catapult Centre, θα εγκαινιάσει την πρώτη παγκοσμίως μακροπρόθεσμη, μεγάλης κλίμακας δοκιμή της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων σε τετράχρονο κινητήρα. H δοκιμή αυτή θα πραγματοποιηθεί χάρη στην επιχορήγηση ύψους περίπου $2 εκατ. από το Norwegian Research Council μέσω του DEMO 2000 programme.
Το εν λόγω φιλόδοξο project θα λάβει χώρα στο κέντρο Sustainable Energy Catapult στο Stord της Νορβηγίας κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2021.
Αναφερόμενη στο project, η Τina Bru, υπουργός Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, τόνισε: «Αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα της σημασίας της Έρευνας και Ανάπτυξης στον τομέα του πετρελαίου. Το έργο DEMO 2000 είναι ένα ακόμα βήμα για την επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων μας και είναι επίσης ευθυγραμμισμένο με τη στρατηγική για τη χρήση υδρογόνου που δημοσιεύτηκε πρόσφατα. Πρέπει να αναπτύξουμε και να χρησιμοποιήσουμε νέες τεχνολογίες, που μειώνουν τις εκπομπές. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που υποστηρίζουμε αναπτυξιακές εργασίες που μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη χρήση αμμωνίας ως καυσίμου στη ναυτιλία και στις υπεράκτιες δραστηριότητες. Η τεχνογνωσία από αυτό το έργο θα συμβάλει επίσης σημαντικά στην ανάπτυξη ενός πλαισίου για τη χρήση αμμωνίας και άλλων καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Η αμμωνία αποτελεί ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο για τη ναυτιλία, η οποία τα τελευταία χρόνια προσβλέπει στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος σε συμφωνία με τους κανονισμούς του ΙΜΟ.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Wärtsilä, το πρόγραμμα ενδέχεται να ανοίξει τον δρόμο για τη μεγαλύτερη χρήση της αμμωνίας από τα πλοία τα επόμενα χρόνια, ενώ ήδη πολλοί πλοιοκτήτες βλέπουν θετικά την εναλλακτική αυτή πρόταση.
Φωτό: www.wartsila.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ