
H φινλανδική εταιρεία Wärtsilä, σε συνεργασία με την Knutsen OAS Shipping AS, τη Repsol και το Sustainable Energy Catapult Centre, θα εγκαινιάσει την πρώτη παγκοσμίως μακροπρόθεσμη, μεγάλης κλίμακας δοκιμή της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων σε τετράχρονο κινητήρα. H δοκιμή αυτή θα πραγματοποιηθεί χάρη στην επιχορήγηση ύψους περίπου $2 εκατ. από το Norwegian Research Council μέσω του DEMO 2000 programme.
Το εν λόγω φιλόδοξο project θα λάβει χώρα στο κέντρο Sustainable Energy Catapult στο Stord της Νορβηγίας κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2021.
Αναφερόμενη στο project, η Τina Bru, υπουργός Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, τόνισε: «Αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα της σημασίας της Έρευνας και Ανάπτυξης στον τομέα του πετρελαίου. Το έργο DEMO 2000 είναι ένα ακόμα βήμα για την επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων μας και είναι επίσης ευθυγραμμισμένο με τη στρατηγική για τη χρήση υδρογόνου που δημοσιεύτηκε πρόσφατα. Πρέπει να αναπτύξουμε και να χρησιμοποιήσουμε νέες τεχνολογίες, που μειώνουν τις εκπομπές. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που υποστηρίζουμε αναπτυξιακές εργασίες που μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη χρήση αμμωνίας ως καυσίμου στη ναυτιλία και στις υπεράκτιες δραστηριότητες. Η τεχνογνωσία από αυτό το έργο θα συμβάλει επίσης σημαντικά στην ανάπτυξη ενός πλαισίου για τη χρήση αμμωνίας και άλλων καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Η αμμωνία αποτελεί ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο για τη ναυτιλία, η οποία τα τελευταία χρόνια προσβλέπει στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος σε συμφωνία με τους κανονισμούς του ΙΜΟ.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Wärtsilä, το πρόγραμμα ενδέχεται να ανοίξει τον δρόμο για τη μεγαλύτερη χρήση της αμμωνίας από τα πλοία τα επόμενα χρόνια, ενώ ήδη πολλοί πλοιοκτήτες βλέπουν θετικά την εναλλακτική αυτή πρόταση.
Φωτό: www.wartsila.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ενεργειακή θωράκιση της Ευρώπης, ένεκα της ρωσικής «απεξάρτησης», η Γερμανία επιταχύνει τις διαδικασίες στις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ