
Ως απάντηση προς το δεύτερο action plan της ισλανδικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, οι Clean Arctic Alliance και Iceland Nature Conservation Association (INCA) προτείνουν επιπλέον μέτρα για την εξάλειψη της χρήσης και της μεταφοράς heavy fuel oil (HFO) εντός της 200 ναυτικών μιλίων Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της χώρας.
«Η Clean Arctic Alliance καλωσορίζει το νέο πλάνο της ισλανδικής κυβέρνησης και πιο συγκεκριμένα τις πρωτοβουλίες για τη μείωση του θείου που εκπέμπεται από τα πλοία σε 0,1% εντός 12 ναυτικών μιλίων των ισλανδικών χωρικών υδάτων», δήλωσε η επικεφαλής σύμβουλος της Clean Arctic Alliance, δρ Sian Prior. Η ίδια τόνισε ωστόσο ότι μια απαγόρευση της χρήσης και μεταφοράς HFO στη 200 ναυτικών μιλίων Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ισλανδίας ενδέχεται να είναι περισσότερο αποτελεσματική για το περιβάλλον.
Στόχος του εν λόγω πλάνου της ισλανδικής κυβέρνησης είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 35%, ενώ ενδέχεται να υπάρξει και περαιτέρω μείωση κατά 5-11%, λόγω επιπλέον μέτρων που θα ληφθούν. Το πλάνο περιλαμβάνει την κατανομή 292 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη μέτρων σχετικά με την κλιματική αλλαγή, που θα εφαρμοστούν μεταξύ 2020-2024. Το πλάνο αποτελείται συνολικά από 48 διαφορετικά μέτρα, 28 εκ των οποίων εφαρμόζονται ήδη.
Τα διακυβερνητικά φόρουμ Arctic Council καθώς και το Nordic Council έκαναν επίσης έκκληση για την παύση της χρήσης HFO από τον κλάδο της ναυτιλίας στην Ισλανδία. Αν και υπάρχει σχέδιο για την απαγόρευση του HFO σε ισλανδικά ύδατα από τον IMO, εντούτοις αμφότερα Arctic Council και Nordic Council φαίνεται να πιστεύουν ότι το εν λόγω ban δεν θα έχει την απαραίτητη αυστηρότητα και μπορεί να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.
Τέλος, ο Arni Finnsson, διευθύνων σύμβουλος της ΜΚΟ Nature Conservation Association (INCA), δήλωσε ότι «η ισλανδική κυβέρνηση πρέπει να πάει ένα βήμα παραπέρα από τις φιλοδοξίες αυτού του πλάνου και να δεσμευτεί να εξαλείψει τη χρήση και τη μεταφορά του HFO στα ισλανδικά ύδατα, καθώς και να αναζητήσει τη δημιουργία κανονισμού από τον IMO, για να εξασφαλίσει ότι αυτή η απαγόρευση μπορεί να εφαρμοστεί στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ισλανδίας».
Φωτό: Ministry for the Environment and Natural Resources of Iceland
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές. Εν μέσω των εν…
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιχειρηματική αποστολή 18 ελληνικών επιχειρήσεων στην Αλγερία, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 3–6 Σεπτεμβρίου 2025 με πρωτοβουλία του Ελληνο-Αφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, σε συνεργασία…
Νέα έκθεση αναφορικά με τις ελλείψεις που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια κυβερνητικών προγραμμάτων επιθεώρησης φορτίων εξέδωσε το World Shipping Council (WSC). Σύμφωνα λοιπόν με…
Η Λιμενική Αρχή του Μόντρεαλ (MPA) και η DP World in Canada, κοινοπραξία μεταξύ της DP World και της La Caisse, επισημοποίησαν τη συνεργασία…
Καθώς οι εξαγωγές άνθρακα της Ινδονησίας «ασθμαίνουν», η κυβέρνηση της χώρας προχωρά σε αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής της. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Μέσα από μια έρευνα-ορόσημο που πραγματοποίησε η Rystad Energy, για λογαριασμό της SEA-LNG, απεικονίζεται με απτό τρόπο το ανθρακικό αποτύπωμα της εφοδιαστικής αλυσίδας LNG.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ