
Ως απάντηση προς το δεύτερο action plan της ισλανδικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, οι Clean Arctic Alliance και Iceland Nature Conservation Association (INCA) προτείνουν επιπλέον μέτρα για την εξάλειψη της χρήσης και της μεταφοράς heavy fuel oil (HFO) εντός της 200 ναυτικών μιλίων Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της χώρας.
«Η Clean Arctic Alliance καλωσορίζει το νέο πλάνο της ισλανδικής κυβέρνησης και πιο συγκεκριμένα τις πρωτοβουλίες για τη μείωση του θείου που εκπέμπεται από τα πλοία σε 0,1% εντός 12 ναυτικών μιλίων των ισλανδικών χωρικών υδάτων», δήλωσε η επικεφαλής σύμβουλος της Clean Arctic Alliance, δρ Sian Prior. Η ίδια τόνισε ωστόσο ότι μια απαγόρευση της χρήσης και μεταφοράς HFO στη 200 ναυτικών μιλίων Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ισλανδίας ενδέχεται να είναι περισσότερο αποτελεσματική για το περιβάλλον.
Στόχος του εν λόγω πλάνου της ισλανδικής κυβέρνησης είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 35%, ενώ ενδέχεται να υπάρξει και περαιτέρω μείωση κατά 5-11%, λόγω επιπλέον μέτρων που θα ληφθούν. Το πλάνο περιλαμβάνει την κατανομή 292 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη μέτρων σχετικά με την κλιματική αλλαγή, που θα εφαρμοστούν μεταξύ 2020-2024. Το πλάνο αποτελείται συνολικά από 48 διαφορετικά μέτρα, 28 εκ των οποίων εφαρμόζονται ήδη.
Τα διακυβερνητικά φόρουμ Arctic Council καθώς και το Nordic Council έκαναν επίσης έκκληση για την παύση της χρήσης HFO από τον κλάδο της ναυτιλίας στην Ισλανδία. Αν και υπάρχει σχέδιο για την απαγόρευση του HFO σε ισλανδικά ύδατα από τον IMO, εντούτοις αμφότερα Arctic Council και Nordic Council φαίνεται να πιστεύουν ότι το εν λόγω ban δεν θα έχει την απαραίτητη αυστηρότητα και μπορεί να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.
Τέλος, ο Arni Finnsson, διευθύνων σύμβουλος της ΜΚΟ Nature Conservation Association (INCA), δήλωσε ότι «η ισλανδική κυβέρνηση πρέπει να πάει ένα βήμα παραπέρα από τις φιλοδοξίες αυτού του πλάνου και να δεσμευτεί να εξαλείψει τη χρήση και τη μεταφορά του HFO στα ισλανδικά ύδατα, καθώς και να αναζητήσει τη δημιουργία κανονισμού από τον IMO, για να εξασφαλίσει ότι αυτή η απαγόρευση μπορεί να εφαρμοστεί στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ισλανδίας».
Φωτό: Ministry for the Environment and Natural Resources of Iceland
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κ. Σίμος Παληός μιλά στους Ηλία Μπίσια και Γιάννη Θεοδωρόπουλο
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ