
H ΜΚΟ International Council on Clean Transportation (ICCT) δημοσίευσε πρόσφατα άρθρο στην ιστοσελίδα της, αναλύοντας τις… αρνητικές επιπτώσεις των scrubbers, ενώ παράλληλα προέβη και στην παρουσίαση προτάσεων για την… εξάλειψή τους από τη διεθνή ναυτιλία! Το άρθρο υπογράφει ο ανώτερος αναλυτής της ICCT, Bryan Comer.
Σύμφωνα με την ανάλυση της ICCT, τα πλοία τα οποία εξοπλίστηκαν ή πρόκειται να εξοπλιστούν με scrubbers το 2020 ανέρχονται σε περισσότερα από 4.000, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για το 2019 ανήλθε σε 3.103.
Ενδεικτικά, το report αναφέρει ότι, για το 2020, το 16% του συνολικού στόλου των containerships και το 15% των bulk carriers θα εξοπλιστούν με scrubbers. Για τα tankers, η αναλογία πλοίων με scrubbers είναι 1 προς 10.
Η ανάλυση κάνει λόγο για τον αντίκτυπο των εν λόγω εξοπλισμών στο θαλάσσιο οικοσύστημα. Σύμφωνα με το report της ICCT, τα περισσότερα πλοία εξοπλίζονται με scrubbers ανοιχτού βρόχου, τα υπολείμματα των οποίων αποβάλλονται στη θάλασσα. Επιπλέον, η ανάλυση αναφέρει ότι, σύμφωνα με μελέτες, η συντριπτική πλειονότητα των πλοίων που διασχίζουν τη Βόρεια Θάλασσα και τη Μάγχη χρησιμοποιούν scrubbers ανοιχτού βρόχου ή υβριδικά. Ως εκ τούτου, το pH της θάλασσας αναμένεται να οξυνθεί κατά 0,004-0,010 μονάδες τον χρόνο, μια εξέλιξη που, χωρίς τη χρήση scrubbers, θα γινόταν σε δύο με τέσσερα χρόνια, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, στο Ρότερνταμ, το pH της θάλασσας εκτιμάται ότι θα οξυνθεί κατά 0,008 μονάδες τον χρόνο.
Η πρόταση της ICCT για την αφαίρεση των scrubbers από τη διεθνή ναυτιλιακή αγορά χωρίζεται σε τέσσερα μέρη:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ