
H ΜΚΟ International Council on Clean Transportation (ICCT) δημοσίευσε πρόσφατα άρθρο στην ιστοσελίδα της, αναλύοντας τις… αρνητικές επιπτώσεις των scrubbers, ενώ παράλληλα προέβη και στην παρουσίαση προτάσεων για την… εξάλειψή τους από τη διεθνή ναυτιλία! Το άρθρο υπογράφει ο ανώτερος αναλυτής της ICCT, Bryan Comer.
Σύμφωνα με την ανάλυση της ICCT, τα πλοία τα οποία εξοπλίστηκαν ή πρόκειται να εξοπλιστούν με scrubbers το 2020 ανέρχονται σε περισσότερα από 4.000, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για το 2019 ανήλθε σε 3.103.
Ενδεικτικά, το report αναφέρει ότι, για το 2020, το 16% του συνολικού στόλου των containerships και το 15% των bulk carriers θα εξοπλιστούν με scrubbers. Για τα tankers, η αναλογία πλοίων με scrubbers είναι 1 προς 10.
Η ανάλυση κάνει λόγο για τον αντίκτυπο των εν λόγω εξοπλισμών στο θαλάσσιο οικοσύστημα. Σύμφωνα με το report της ICCT, τα περισσότερα πλοία εξοπλίζονται με scrubbers ανοιχτού βρόχου, τα υπολείμματα των οποίων αποβάλλονται στη θάλασσα. Επιπλέον, η ανάλυση αναφέρει ότι, σύμφωνα με μελέτες, η συντριπτική πλειονότητα των πλοίων που διασχίζουν τη Βόρεια Θάλασσα και τη Μάγχη χρησιμοποιούν scrubbers ανοιχτού βρόχου ή υβριδικά. Ως εκ τούτου, το pH της θάλασσας αναμένεται να οξυνθεί κατά 0,004-0,010 μονάδες τον χρόνο, μια εξέλιξη που, χωρίς τη χρήση scrubbers, θα γινόταν σε δύο με τέσσερα χρόνια, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, στο Ρότερνταμ, το pH της θάλασσας εκτιμάται ότι θα οξυνθεί κατά 0,008 μονάδες τον χρόνο.
Η πρόταση της ICCT για την αφαίρεση των scrubbers από τη διεθνή ναυτιλιακή αγορά χωρίζεται σε τέσσερα μέρη:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ