
H ΕCSA, o θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων, και η ΕΤF (European Transport Workers’ Federation) καλούν με κοινή τους επιστολή τους υπουργούς Υγείας των χωρών της ΕΕ να βοηθήσουν στην εφαρμογή των πρωτοκόλλων του ΙΜΟ για τις ασφαλείς αλλαγές πληρωμάτων στα λιμάνια της ΕΕ.
Με αφορμή την τηλεδιάσκεψη των υπουργών Υγείας που πραγματοποιήθηκε στις 12 Ιουνίου, η ECSA και το ETF επικεντρώνονται στη σημασία της διασφάλισης οι ναυτικοί να μπορούν να αποβιβαστούν από τα πλοία και να επιστρέψουν στα σπίτια τους χωρίς περαιτέρω προβλήματα. Έτσι, θα διατηρηθεί η κίνηση των βασικών προμηθειών και θα διασφαλιστούν η υγεία, η ασφάλεια και η ευημερία των ναυτικών, αναφέρεται στην επιστολή.
Στην επιστολή υπογραμμίζονται επίσης οι σημαντικές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ναυτικοί, οι οποίοι, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών, δεν μπορούν να επαναπατριστούν. Επιπροσθέτως, η έλλειψη άμεσων διαδικασιών για τη χορήγηση visas για τα κράτη της συνθήκης του Σένγκεν τούς αποτρέπει από το να μπαρκάρουν στα πλοία.
«Οι υπουργοί Υγείας αναμφίβολα παίζουν σημαντικό ρόλο, μαζί με τους υπουργούς Μεταφορών και Εσωτερικών, στις εθνικές προσπάθειες προς εφαρμογή των πρωτοκόλλων του ΙΜΟ. […] Η ελεύθερη κίνηση ναυτικών και οι αλλαγές πληρωμάτων στα λιμάνια της ΕΕ πρέπει να διευκολυνθούν υπό συνθήκες που διασφαλίζουν την υγεία και ελαχιστοποιούν τους κινδύνους εξάπλωσης του Covid-19», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Martin Dorsman, γενικός γραμματέας της ΕCSA.
O ίδιος πρόσθεσε ότι οποιαδήποτε επιπλέον καθυστέρηση στις αλλαγές πληρωμάτων θα έχει σφοδρές συνέπειες στην ψυχική υγεία των ναυτικών.
Μπορείτε να διαβάσετε την επιστολή εδώ.
Φωτό: Ali Haider/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ