
Οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται πως αντεπεξήλθαν επαρκώς στις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά το α΄ τρίμηνο του 2020. Η εξαιρετικά χαμηλή ζήτηση, σε συνδυασμό με τα αυξημένα κόστη λόγω του κανονισμού του IMO σχετικά με τις εκπομπές θείου, αποτέλεσε σημαντική τροχοπέδη στην ομαλή και προπαντός κερδοφόρο λειτουργία του κλάδου των containerships. Ωστόσο, τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι τουλάχιστον οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης containerships στον κόσμο ξεπέρασαν τις δυσκολίες.
Σύμφωνα με report της Alphaliner, οι περισσότερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψαν κέρδη κατά το α΄ τρίμηνο του 2020, με το μέσο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των δέκα κορυφαίων εταιρειών του κλάδου να φτάνει το 2,6% σε σύγκριση με το 1,7% της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Μεταξύ των πιο επηρεασμένων εταιρειών είναι η Cosco, η οποία είδε τον συνολικό όγκο φορτίων της προς μεταφορά να μειώνεται κατά 4,7%, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης δραστηριοποίησής της στην κινεζική αγορά, η οποία ήταν η πρώτη που βίωσε τις σημαντικές επιπτώσεις του Covid-19. Από την άλλη, η Hapag-Lloyd ήταν η μοναδική εταιρεία που κατέγραψε αυξήσεις στον όγκο φορτίων που διακίνησαν τα πλοία της, με ποσοστό που άγγιξε το 4,2%.
Οι μέσοι ναύλοι για το Q1 του 2020 αυξήθηκαν κατά 5% και οι εταιρείες εφάρμοσαν με επιτυχία υψηλότερες χρεώσεις στους ναυλωτές τους, λόγω της αύξησης του κόστους καυσίμων. Αυτό τους έδωσε τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν τις οικονομικές απώλειες που ενδεχομένως αντιμετώπιζαν λόγω του επιπλέον κόστους των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος κόστους ανά τόνο καυσίμου low-sulfur αυξήθηκε κατά 23-33% το Q1.
Παρ’ όλα αυτά, τα κέρδη για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη liner ναυτιλία αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το Q2, καθώς, σύμφωνα την Alphaliner, θα σημειωθούν επιπλέον μειώσεις στους όγκους φορτίων προς μεταφορά. Αν και οι ναύλοι παραμένουν σε αρκετά καλά επίπεδα κυρίως λόγω της περιορισμένης προσφοράς (παροπλισμοί, blank sailings, scrubbers), ο δείκτης CCFI (China Containerized Freight Index) έχει ήδη καταγράψει μείωση 7,4% σε σύγκριση με το Q1.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ