
Οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται πως αντεπεξήλθαν επαρκώς στις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά το α΄ τρίμηνο του 2020. Η εξαιρετικά χαμηλή ζήτηση, σε συνδυασμό με τα αυξημένα κόστη λόγω του κανονισμού του IMO σχετικά με τις εκπομπές θείου, αποτέλεσε σημαντική τροχοπέδη στην ομαλή και προπαντός κερδοφόρο λειτουργία του κλάδου των containerships. Ωστόσο, τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι τουλάχιστον οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης containerships στον κόσμο ξεπέρασαν τις δυσκολίες.
Σύμφωνα με report της Alphaliner, οι περισσότερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψαν κέρδη κατά το α΄ τρίμηνο του 2020, με το μέσο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των δέκα κορυφαίων εταιρειών του κλάδου να φτάνει το 2,6% σε σύγκριση με το 1,7% της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Μεταξύ των πιο επηρεασμένων εταιρειών είναι η Cosco, η οποία είδε τον συνολικό όγκο φορτίων της προς μεταφορά να μειώνεται κατά 4,7%, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης δραστηριοποίησής της στην κινεζική αγορά, η οποία ήταν η πρώτη που βίωσε τις σημαντικές επιπτώσεις του Covid-19. Από την άλλη, η Hapag-Lloyd ήταν η μοναδική εταιρεία που κατέγραψε αυξήσεις στον όγκο φορτίων που διακίνησαν τα πλοία της, με ποσοστό που άγγιξε το 4,2%.
Οι μέσοι ναύλοι για το Q1 του 2020 αυξήθηκαν κατά 5% και οι εταιρείες εφάρμοσαν με επιτυχία υψηλότερες χρεώσεις στους ναυλωτές τους, λόγω της αύξησης του κόστους καυσίμων. Αυτό τους έδωσε τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν τις οικονομικές απώλειες που ενδεχομένως αντιμετώπιζαν λόγω του επιπλέον κόστους των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος κόστους ανά τόνο καυσίμου low-sulfur αυξήθηκε κατά 23-33% το Q1.
Παρ’ όλα αυτά, τα κέρδη για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη liner ναυτιλία αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το Q2, καθώς, σύμφωνα την Alphaliner, θα σημειωθούν επιπλέον μειώσεις στους όγκους φορτίων προς μεταφορά. Αν και οι ναύλοι παραμένουν σε αρκετά καλά επίπεδα κυρίως λόγω της περιορισμένης προσφοράς (παροπλισμοί, blank sailings, scrubbers), ο δείκτης CCFI (China Containerized Freight Index) έχει ήδη καταγράψει μείωση 7,4% σε σύγκριση με το Q1.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ