
Το πλοίο «Akademik Cherskiy» απέπλευσε το πρωί της Πέμπτης 28 Μαΐου από την εγκατάσταση logistics Nord Stream 2 στο λιμάνι Mukran της Γερμανίας, σύμφωνα με δεδομένα από τις πύλες Marine Traffic και Myshiptracking.
Δύο ώρες μετά τον απόπλου, το πλοίο έριξε άγκυρα περίπου 6,5 χλμ. νοτιοανατολικά του λιμανιού.
Δεν είναι άμεσα σαφές τι παρακίνησε το πλοίο να αλλάξει τοποθεσίες. Το Mukran είναι γνωστό ότι περιέχει τους σωλήνες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του Nord Stream 2. Το πλοίο έφτασε στο λιμάνι στις 8 Μαΐου, αφού πέρασε αρκετές ημέρες στο λιμάνι του Baltiysk της Ρωσίας. Εκεί, το πλοίο φέρεται να αναπλήρωσε τις προμήθειές του και να επιβιβάστηκαν σε αυτό επιπλέον μέλη πληρώματος.
Το pipelayer «Akademik Cherskiy» έγινε το πλοίο με τις περισσότερες αναζητήσεις στο Marine Traffic τον Μάιο, καθώς πραγματοποιούσε το μακρύ ταξίδι του από τον Ειρηνικό, περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, και διαμέσου των αγγλικών καναλιών και των στενών της Δανίας κατέληξε στη Βαλτική Θάλασσα, σε ένα ταξίδι διάρκειας σχεδόν τριών μηνών.
Το πλοίο κέρδισε για πρώτη φορά την προσοχή των διεθνών μέσων ενημέρωσης τον περασμένο Δεκέμβριο, αφότου αποκαλύφθηκε ότι ήταν ένα από τα πλοία που θα μπορούσαν να ολοκληρώσουν τον αγωγό Nord Stream 2 και αφού η ελβετική εταιρεία AllSeas εγκατέλειψε τα σχέδια υλοποίησης του αγωγού, εν μέσω απειλών για την επιβολή κυρώσεων των ΗΠΑ. Τους μήνες που ακολούθησαν, το πλοίο άλλαξε κατεύθυνση και τον τελικό του προορισμό αρκετές φορές, μεταβάλλοντας συνεχώς πορεία μέσα στη Βαλτική.
Δεν είναι σαφές ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του «Akademik Cherskiy». Μόνο 160 χλμ. απομένουν να κατασκευαστούν για να ολοκληρωθεί ο μήκους 2.400 χλμ. αγωγός, σε ένα έργο συνολικής αξίας 9,5 δισ. ευρώ. Όταν ολοκληρωθεί, ο Nord Stream 2 θα μπορεί να μεταφέρει έως και 55 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως από τη Ρωσία στη Γερμανία, διπλασιάζοντας τη χωρητικότητα του υπάρχοντος δικτύου Nord Stream και μετατρέποντας τη Γερμανία σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου.
Την Πέμπτη 28 Μαΐου, ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε ότι η Ρωσία θεωρεί τις κυρώσεις έναντι του Nord Stream 2 ως κάτι «εξαιρετικά αρνητικό». Σύμφωνα με τον Ρώσο αξιωματούχο, οι κυρώσεις αποτελούν απόπειρα των ΗΠΑ για αθέμιτο ανταγωνισμό. Τα σχόλια του Πεσκόφ ήρθαν έπειτα από σχόλια του απερχόμενου πρέσβη των ΗΠΑ στη Γερμανία, Ρίτσαρντ Γκρενέλ, και την προειδοποίησή του ότι το Κογκρέσο θα μπορούσε να επιβάλει περισσότερες κυρώσεις.
Η Ρωσία έχει δεσμευτεί να ολοκληρώσει το έργο το αργότερο έως το πρώτο τρίμηνο του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ