
Το πρώτο από τα πέντε ιρανικά δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν καύσιμα στη Βενεζουέλα εισήλθε στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της χώρας της Νότιας Αμερικής, παρά τις προειδοποιήσεις Αμερικανού αξιωματούχου ότι η Ουάσινγκτον εξετάζει να απαντήσει σε αυτή την αποστολή.
Το δεξαμενόπλοιο Fortune μπήκε στα χωρικά ύδατα της Βενεζουέλας στις 19:40 μ.μ. τοπική ώρα αφού πέρασε βόρεια του γειτονικού κράτους της Καραϊβικής, Τρινιντάντ και Τομπάγκο, σύμφωνα με στοιχεία εντοπισμού της εταιρείας Refinitiv Eikon.
«Τα πλοία από την αδελφική Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν βρίσκονται τώρα στην Αποκλειστική Οικονομική μας Ζώνη», ανέφερε ο Τάρεκ Ελ Αϊσάμι, αντιπρόεδρος της Βενεζουέλας για την οικονομία και υπουργός Πετρελαίου.
Η κρατική τηλεόραση της Βενεζουέλας έδειξε εικόνες ενός πλοίου του ναυτικού και ενός αεροσκάφους που ετοιμάζονταν να συναντήσουν το ιρανικό τάνκερ. Ο υπουργός Άμυνας είχε δεσμευτεί ότι ο στρατός θα συνοδεύσει τα δεξαμενόπλοια μόλις έφταναν στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Βενεζουέλας (ΑΟΖ) εξαιτίας των απειλών, όπως ανέφεραν οι αρχές, των ΗΠΑ.
Ο στολίσκος δεξαμενόπλοιων μεταφέρει συνολικά 1,53 εκατομμύρια βαρέλια βενζίνης και αλκυλικού στη Βενεζουέλα, σύμφωνα με τις δύο κυβερνήσεις, πηγές και υπολογισμούς από το TankerTrackers.com.
Οι αποστολές καυσίμων, που απεγνωσμένα χρειάζεται η λατινοαμερικάνικη χώρα, έχουν προκαλέσει διπλωματική αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν και της Βενεζουέλας, οι οποίες υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις. Τα αποθέματα βενζίνης είναι ελάχιστα στη Βενεζουέλα λόγω της σχεδόν ολοκληρωτικής διάλυσης του δικτύου διύλισης 1,3 εκατομμυρίων βαρελιών ανά ημέρα της χώρας μέλους του ΟΠΕΚ.
Η Ουάσινγκτον εξετάζει μέτρα ως απάντηση, δήλωσε ένας ανώτερος αξιωματούχος των ΗΠΑ, χωρίς να επεκταθεί.
Οι ΗΠΑ ενίσχυσαν πρόσφατα τη ναυτική τους παρουσία στην Καραϊβική για αυτό που ονόμασαν μια διευρυμένη επιχείρηση κατά της διακίνησης ναρκωτικών. Ένας εκπρόσωπος του Πενταγώνου δήλωσε την Πέμπτη ότι δεν γνώριζε για καμία επιχείρηση σχετικά με ιρανικά φορτία.
Η ιρανική αποστολή έχει καταδικαστεί από την αντιπολίτευση της Βενεζουέλας, η οποία ανησυχεί για τους αυξανόμενους δεσμούς μεταξύ του Ιράν και του προέδρου Νικολάς Μαδούρο. Οι αποστολές μεταφέρουν καύσιμα που αρκούν για μόλις ένα μήνα κατανάλωσης με τις τρέχουσες τιμές στο λατινοαμερικάνικο κράτος, κάποτε μεγάλος εξαγωγέας καυσίμων.
«(Το κυβερνών κόμμα) προσπαθεί να μετατρέψει μια ντροπή σε μια επική νίκη», δήλωσε ο Όσκαρ Ροντέρος, βουλευτής στην επιτροπή ενέργειας της Εθνοσυνέλευσης που ελέγχεται από την αντιπολίτευση.
Νωρίτερα χθες, ο Ιρανός πρόεδρος Χασάν Ροχανί απείλησε με αντίποινα τις ΗΠΑ, στην περίπτωση που η Ουάσινγκτον προκαλέσει προβλήματα στα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ιρανικά καύσιμα στη Βενεζουέλα, μετέδωσε το ημιεπίσημο πρακτορείο Mehr.
«Αν τα δεξαμενόπλοιά μας στην Καραϊβική ή οπουδήποτε αλλού στον κόσμο αντιμετωπίσουν προβλήματα που θα προκαλέσουν οι Αμερικανοί, τότε (οι ΗΠΑ) θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα επίσης», φέρεται να είπε ο Ροχανί σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον εμίρη του Κατάρ.
Τα δύο κράτη μέλη του ΟΠΕΚ είχαν στο παρελθόν αλληλοβοηθηθεί έναντι των αμερικανικών κυρώσεων. Το 2010-2011, η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία PDVSA έστειλε καύσιμα στο Ιράν, που βρισκόταν υπό κυρώσεις που είχαν στόχο την καταστολή του προγράμματος του ανάπτυξης πυρηνικών όπλων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ