
H διακίνηση φορτίων στα ινδικά λιμάνια αναμένεται να ανακάμψει σταδιακά τον Μάιο, καθώς το εκτεταμένο lockdown στη χώρα πλησιάζει στο τέλος του. Ωστόσο θα χρειαστούν περίπου τρεις με τέσσερις μήνες προκειμένου η λειτουργία τους να επιστρέψει στα προ κορονοϊού επίπεδα, δηλώνει ο επικεφαλής της Essar Ports Ltd.
Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Rajiv Agarwal στο S&P Platts, τόνισε ότι, εάν δεν υπάρξει κάποιο νέο εξωτερικό σοκ τύπου κορονοϊού, ο διακινούμενος όγκος φορτίων στα ινδικά λιμάνια θα επιστρέψει στο 70-75% των φυσιολογικών επιπέδων τον Μάιο και σημείωσε ότι πολλά θα εξαρτηθούν από τη ζήτηση για κύρια εμπορεύματα.
Κατά τη διάρκεια του lockdown δεν παρατηρήθηκαν σοβαρές απώλειες στον διακινούμενο όγκο άνθρακα και εμπορευμάτων ενέργειας στα λιμάνια της Ινδίας, καθώς η ινδική κυβέρνηση τα έκρινε ως κύρια εμπορεύματα και συνεπώς εισήγαγε για το εμπόριο αυτών ειδικές ρυθμίσεις.
Υπενθυμίζεται ότι οι περιορισμοί στις μετακινήσεις εφαρμόστηκαν από την κυβέρνηση Μόντι στις 25 Μαρτίου και για 21 ημέρες, πήραν παράταση έως τις 3 Μαΐου και πρόσφατα αποφασίστηκε νέα παράταση δύο ακόμα εβδομάδων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του S&P Platts, η ζήτηση για πετρέλαιο από την ασιατική χώρα θα μειωθεί το β΄ τρίμηνο κατά παραπάνω από 1 εκατ. βαρέλια/ημέρα και συνολικά οι κατά μέσο όρο απώλειες εντός του 2020 θα ανέλθουν στα 355.000 βαρέλια/ημέρα.
Ο κ. Agarwal τόνισε επίσης ότι, λόγω του lockdown, το εργατικό δυναμικό που προσήλθε για εργασία στα ινδικά λιμάνια ήταν μειωμένο κατά 50-55%, με τη λειτουργία τους ωστόσο να μην επηρεάζεται σημαντικά.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας της Ινδίας εξέδωσε έγκαιρα κατευθυντήριες γραμμές για τον μετριασμό των επιπτώσεων της πανδημίας ‒συμπεριλαμβανομένων μέτρων για τη ρευστότητά τους‒ στους διαχειριστές λιμένων αλλά και στις ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ