
Αναμφίβολα ένας από τους κλάδους των θαλάσσιων μεταφορών που πλήττεται σημαντικά από την πανδημία του κορονοϊού είναι η κρουαζιέρα. Οι μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων έχουν αναστείλει τα δρομολόγιά τους, η ρευστότητά τους κινδυνεύει άμεσα και δημιουργείται έτσι ένα σκηνικό που μάλλον δυσοίωνο φαντάζει.
Στο πλαίσιο αυτό η Γερμανία δίνει το δικαίωμα στις εταιρείες του κλάδου να αναστείλουν για έναν χρόνο τις δόσεις των δανείων τους, για τα οποία υπάρχουν κρατικές εγγυήσεις, όπως ανακοίνωσε το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Ενέργειας.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως «σωσίβιο», καθώς ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Φινλανδία, η Γαλλία και η Νορβηγία θέλουν να περιορίσουν την έλλειψη ρευστότητας για τις εταιρείες της κρουαζιέρας. Βεβαίως η εξέλιξη αυτή αφορά και τα ναυπηγεία και τις εταιρείες εξοπλισμού, δεδομένου ότι έχουν ενεργές παραγγελίες. Με αυτόν τον τρόπο η Γερμανία θα προστατεύσει χρηματοδότηση αξίας 25 δισ. ευρώ που προορίζεται για τη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων στη χώρα.
Λόγω λοιπόν της φετινής κακής χρονιάς, κατά την οποία η ρευστότητα στην κρουαζιέρα θα πληγεί σημαντικά, τα ευρωπαϊκά κράτη παρεμβαίνουν ώστε να μην επιτρέψουν σε αυτή την οικονομική συγκυρία να επηρεάσει τον κλάδο των ναυπηγείων, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων να παρατείνουν τις προσφερθείσες εγγυήσεις.
Σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Ενέργειας της Γερμανίας, ο κίνδυνος της έλλειψης ρευστότητας στην κρουαζιέρα είναι δυνατόν να οδηγήσει σε ακύρωση των συμφωνιών ναυπήγησης και σε αργοπορημένες επενδύσεις.
Φωτό: Carmen Jasperden/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ