
Ο CEO της low cost αεροπορικής εταιρείας Wizz Air, Jozsef Varadi, προχώρησε σε μια ανακοίνωση στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg που άφησε αρκετούς έκπληκτους. Ο κ. Varadi δήλωσε ότι η ουγγρική αεροπορική εταιρεία θα παραλάβει κανονικά τα 15 αεροσκάφη που αναμένει για φέτος από την Airbus, στο πλαίσιο της παραγγελίας εκατοντάδων αεροσκαφών που έχει κάνει.
Η συγκεκριμένη δήλωση προκάλεσε αίσθηση, καθώς η αεροπορική εταιρεία, όπως και οι περισσότερες άλλωστε, έχει καθηλώσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της. Τα ελάχιστα αεροσκάφη της που συνεχίζουν να πετούν εκτελούν κυρίως πτήσεις επαναπατρισμού, τόσο πολιτών της Ουγγαρίας όσο και τρίτων χωρών.
Η εξαιρετικά μειωμένη ζήτηση των τελευταίων ημερών έχει οδηγήσει την πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών στη λήψη άμεσων και δραστικών μέτρων για την περικοπή των λειτουργικών τους εξόδων. Ακόμα και έτσι, όμως, αρκετές είναι αυτές που έχουν ζητήσει ή θα χρειαστούν στο άμεσο μέλλον κρατική ενίσχυση. Σε ένα τόσο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η παραλαβή νέων αεροσκαφών μοιάζει παράλογη και εντελώς αντίθετη στην προσπάθεια της οικονομικής επιβίωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Easyjet, ο ιδρυτής της οποίας επιθυμεί να ακυρώσει με κάθε τρόπο την παραγγελία των 108 αεροσκαφών στην Airbus. Με την ακύρωση της παραγγελίας-μαμούθ, ο ίδιος θεωρεί ότι η Easyjet δεν θα χρειαστεί κάποια κρατική ενίσχυση.
Ο CEO της Wizz Air ακολουθεί τον τελείως διαφορετικό αυτόν δρόμο, με την ασφάλεια της μεγάλης οικονομικής ρευστότητας που διαθέτει η αεροπορική εταιρεία. Το μεγαλύτερο μέρος των αερομεταφορέων φαίνεται να έχουν ρευστότητα που αρκεί για περίπου δύο μήνες, Ωστόσο, ο κ. Varadi δήλωσε ότι η Wizz Air έχει επαρκή ρευστότητα για ενάμισι έτος και κάλεσε τα κράτη να μην προχωρούν σε κρατικές ενισχύσεις που θα προκαλέσουν στρεβλώσεις στην αεροπορική αγορά.
Η Wizz Air επί του παρόντος αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο low cost αερομεταφορέα της Ευρώπης και, απ’ ό,τι φαίνεται, έχει βλέψεις να βγει ενισχυμένη μετά το πέρας της κρίσης. Η περαιτέρω αύξηση του στόλου της σίγουρα θα βοηθήσει στα σχέδιά της, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αντέξει τις οικονομικές επιπτώσεις.
Sky Radar/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ