
Οι αναλυτές πασχίζουν να αναθεωρήσουν τις προβλέψεις τους για τη διεθνή ζήτηση πετρελαίου αρκετά γρήγορα, καθώς τα μέτρα που παίρνουν οι κυβερνήσεις για να περιοριστούν τα κρούσματα κορονοϊού έχουν μειώσει την κατανάλωση καυσίμων.
Άρθρο του πρακτορείου Reuters σημειώνει ότι, ενώ στην αρχή του έτους οι προβλέψεις έδειχναν ότι η ζήτηση θα αυξανόταν ή θα παρέμενε σταθερή, μέσα λίγες εβδομάδες ακόμα και οι πιο δυσοίωνες προοπτικές φαίνονται απελπιστικά ξεπερασμένες.
«Η πτώση της ζήτησης φέτος εξαρτάται από το πόσες χώρες θα ακολουθήσουν την πορεία της Ιταλίας», δήλωσε ο Giovanni Serio, επικεφαλής της έρευνας στη Vitol, τον μεγαλύτερο trader πετρελαίου παγκοσμίως.
Με βάση τα ευρεία απαγορευτικά μέτρα κυκλοφορίας στα ευρωπαϊκά κράτη αλλά και τα πιο περιορισμένα αμερικανικά μέτρα, η Serio θεωρεί ότι η ζήτηση μειώνεται κατά περισσότερο
από 10 εκατ. βαρέλια ημερησίως (bpd), ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της ημερήσιας παγκόσμιας κατανάλωσης αργού πετρελαίου ή περίπου 100 εκατ. bpd.
Η IHS Markit και η Standard Chartered Bank έχουν επίσης προβλέψει ότι η ζήτηση θα μπορούσε να μειωθεί κατά 10 εκατ. bpd τον Απρίλιο.
Ωστόσο, πολλοί αναλυτές είναι επιφυλακτικοί για την επέκταση των προβλέψεων για την καθημερινή ζήτηση πέρα από μερικές εβδομάδες, δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με την πλήρη έκταση των οικονομικών επιπτώσεων του ιού.
Η αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (EIA) ανέφερε στις 11 Μαρτίου ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατά μόλις 370.000 bpd το 2020, ενώ ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προέβλεπε ακόμα μικρότερη αύξηση κατά 90.000 bpd στις 9 Μαρτίου.
Σε έκθεση στις 17 Μαρτίου η Standard Chartered δήλωσε ότι η μέση ζήτηση το 2020 αναμένεται να μειωθεί κατά 3,39 εκατ. bpd, κάτι που θα είναι νέο ρεκόρ, υπερβαίνοντας την πτώση των 2,71 εκατ. bpd σε βαρέλια το 1980, αν και όχι ως ποσοστό της συνολικής ζήτησης.
Φωτό: Zbynek Burival/Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ