
Οι συγχωνεύσεις και οι συνεργασίες ναυπηγείων στην Ασία φαίνεται πως αποτελούν πλέον τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, καθώς σε Ιαπωνία, Κίνα και Σιγκαπούρη η ενοποίηση μεγάλων παικτών της βιομηχανίας αυξάνεται διαρκώς. Και όλα αυτά ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, τα μεγαλύτερα στον κόσμο, αναμένουν την τελική έγκριση για τη συγχώνευσή τους και ενώ εγείρονται ανησυχίες για τη μείωση του ανταγωνισμού στον κλάδο.
Πιο συγκεκριμένα, στην Κίνα η Assets Supervision and Administration Commission (SASAC) άναψε τον περασμένο Νοέμβριο το πράσινο φως για τη συγχώνευση των China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC), η οποία οδήγησε στη δημιουργία της China Shipbuilding Group (CSG). Η κίνηση αυτή μεταφράστηκε από πολλούς αναλυτές της αγοράς σαν μια προσπάθεια να αμφισβητηθεί η πρωτοκαθεδρία της Νότιας Κορέας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.
Από την άλλη, οι Imabari Shipbuilding και Japan Marine United αναμένεται εντός του Μαρτίου να ανακοινώσουν τη συνεργασία τους για τις ναυπηγήσεις μεγάλων containerships, δεξαμενόπλοιων και bulk carriers, όπως αναφέρει δημοσίευμα του BusinessKorea. Η Imabari Shipbuilding αναμένεται να εξαγοράσει το 30% των μετοχών της Japan Marine United, με τα δύο μέρη να συστήνουν μια νέα εταιρεία με σκοπό τον σχεδιασμό ποντοπόρων πλοίων.
Τέλος, τα δύο σημαντικότερα ναυπηγεία της Σιγκαπούρης, Sembcorp Marine και Keppel, προσβλέπουν στην ενοποίηση των δραστηριοτήτων τους. Και οι δύο εταιρείες ανήκουν στο fund Temasek, καθώς οι συνθήκες της αγοράς, ιδιαίτερα στον κλάδο των offshore, επιδεινώνονται.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων…

Μέχρι στιγμής το 2025 έχουν εξαχθεί περίπου 12 εκατ. μετρικοί τόνοι σιδηρομεταλλεύματος από την Ουκρανία, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine. Ο όγκος αυτός αντιπροσωπεύει…

Η δραστηριότητα στο μέτωπο των ναυπηγήσεων, όπως υπογραμμίζουν τα δεδομένα της Xclusiv για τον περασμένο Οκτώβριο, συνεχίζεται ακάθεκτη με έντονους ρυθμούς, καθώς οι παραγγελίες…

Καθώς οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, ο λιμένας της Σαγκάης εξελίσσεται σε «γέφυρα» για την εξαγωγή των…

Μία παράκτια τουρμπίνα αιολικής ενέργειας ισχύος 26 μεγαβάτ τέθηκε σε λειτουργία για τη σύνδεσή της με το ενεργειακό δίκτυο στην πόλη Ντονγκγίνγκ που βρίσκεται…

Αναβλήθηκε ο ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών τετραετούς διάρκειας, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στη διαύγεια της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών…

Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ