
Οι συγχωνεύσεις και οι συνεργασίες ναυπηγείων στην Ασία φαίνεται πως αποτελούν πλέον τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, καθώς σε Ιαπωνία, Κίνα και Σιγκαπούρη η ενοποίηση μεγάλων παικτών της βιομηχανίας αυξάνεται διαρκώς. Και όλα αυτά ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, τα μεγαλύτερα στον κόσμο, αναμένουν την τελική έγκριση για τη συγχώνευσή τους και ενώ εγείρονται ανησυχίες για τη μείωση του ανταγωνισμού στον κλάδο.
Πιο συγκεκριμένα, στην Κίνα η Assets Supervision and Administration Commission (SASAC) άναψε τον περασμένο Νοέμβριο το πράσινο φως για τη συγχώνευση των China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC), η οποία οδήγησε στη δημιουργία της China Shipbuilding Group (CSG). Η κίνηση αυτή μεταφράστηκε από πολλούς αναλυτές της αγοράς σαν μια προσπάθεια να αμφισβητηθεί η πρωτοκαθεδρία της Νότιας Κορέας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.
Από την άλλη, οι Imabari Shipbuilding και Japan Marine United αναμένεται εντός του Μαρτίου να ανακοινώσουν τη συνεργασία τους για τις ναυπηγήσεις μεγάλων containerships, δεξαμενόπλοιων και bulk carriers, όπως αναφέρει δημοσίευμα του BusinessKorea. Η Imabari Shipbuilding αναμένεται να εξαγοράσει το 30% των μετοχών της Japan Marine United, με τα δύο μέρη να συστήνουν μια νέα εταιρεία με σκοπό τον σχεδιασμό ποντοπόρων πλοίων.
Τέλος, τα δύο σημαντικότερα ναυπηγεία της Σιγκαπούρης, Sembcorp Marine και Keppel, προσβλέπουν στην ενοποίηση των δραστηριοτήτων τους. Και οι δύο εταιρείες ανήκουν στο fund Temasek, καθώς οι συνθήκες της αγοράς, ιδιαίτερα στον κλάδο των offshore, επιδεινώνονται.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ