
Η Μογγολία εξήγαγε συνολικά 6,5 εκατ. βαρέλια αργού πετρελαίου το 2019, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Ενέργειας και Βιομηχανίας της χώρας. Ο αριθμός αυτός αποτελεί ρεκόρ εξαγωγών για την ασιατική χώρα και άνοδο κατά 355.400 βαρέλια από το προηγούμενο έτος. Από τις εξαγωγές αυτές καταγράφηκαν έσοδα 366,7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, με την Κίνα να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά.
Αν και τα κοιτάσματα πετρελαίου της χώρας είχαν ανακαλυφθεί από τις αρχές του εικοστού αιώνα, η συστηματική εκμετάλλευσή τους ξεκίνησε μετά το 1990, και πλέον περίπου 51 εκατ. βαρέλια πετρελαίου έχουν εξορυχθεί σωρευτικά στη χώρα μεταξύ του 1996 και του 2017. Μέχρι πρόσφατα έχουν καταγραφεί συνολικά 32 μπλοκ πετρελαίου και η Μογγολία έχει συνάψει συμβάσεις έρευνας και εξόρυξης με 22 εγχώριες και ξένες εταιρείες, σε 27 μπλοκ. Τρία από αυτά τα μπλοκ έχουν προχωρήσει στην παραγωγή, ενώ τα υπόλοιπα διερευνώνται. Τα αποδεδειγμένα αποθέματα για τις τρεις εν ενεργεία παραγωγικές μονάδες εξόρυξης κυμαίνονται σε συνολικά 43 εκατ. τόνους (περίπου 320 εκατ. βαρέλια) πετρελαίου.
Εκτός από τις συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές όπου ήδη υπάρχουν μονάδες εξόρυξης, έχουν ήδη ανακαλυφθεί δύο ακόμα σημαντικά κοιτάσματα στις νότιες και ανατολικές περιοχές της χώρας, στα σύνορα με την Κίνα. Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κρατική εταιρεία εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων ούτε διυλιστήριο εντός της χώρας, το παραγόμενο πετρέλαιο πρέπει να εξάγεται. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι, από το 1998 έως το 2017, 49 εκατ. βαρέλια πετρελαίου εξήχθησαν στην Κίνα. Το πρώτο όμως διυλιστήριο πετρελαίου της χώρας βρίσκεται υπό κατασκευή στη νοτιοανατολική επαρχία Dornogovi, με αναμενόμενη ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του τα τέλη του 2022.
Η βιομηχανία εξορύξεων είναι ο σημαντικότερος τομέας της οικονομίας της Μογγολίας. Η χώρα διαθέτει επίσης ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα χρυσού, σιδήρου, άνθρακα και χαλκού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ