
Tη νέα «Πράσινη Συμφωνία» της ΕΕ χαιρέτισε πρόσφατα η ECSA, ο θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μάρτιν Ντόρσμαν, γ.γ. της ΕCSA, σημειώνει στη σχετική ανακοίνωση ότι η «Πράσινη Συμφωνία» αποτελεί ένα φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο η Ευρώπη θα πρέπει να φέρει εις πέρας προκειμένου να ληφθούν άμεσα μέτρα για την κλιματική αλλαγή.
Όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, το εν λόγω σχέδιο στοχεύει στο να δημιουργήσει ένα καθαρότερο, πιο πράσινο και πιο υγιές περιβάλλον, καθώς επίσης μια βιωσιμότερη και πιο ανθεκτική οικονομία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ντόρσμαν αναφέρει πως η ευρωπαϊκή ναυτιλία μπορεί να δείξει τον δρόμο στην παγκόσμια ότι, μέσω επενδύσεων στην καινοτομία, η βιομηχανία είναι δυνατόν να καταστεί ιδιαίτερα ανταγωνιστική, εκμηδενίζοντας τις επιβλαβείς αέριες εκπομπές.
Στην ανακοίνωση της ECSA σημειώνεται επίσης ότι, παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 19% μεταξύ 2008 και 2018, θα πρέπει εντούτοις να ληφθούν κι άλλα μέτρα περιορισμού των ρύπων. «Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία είναι η ανάπτυξη και η διαθεσιμότητα εναλλακτικών και πράσινων τεχνολογιών, καθώς επίσης και περιβαλλοντικά ουδέτερων καυσίμων», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η μετάβαση στην έξυπνη και ασφαλή ναυτιλία μηδενικών ρύπων απαιτεί μια γρήγορη αλλαγή και μετάβαση όλων των εμπλεκομένων στην εφοδιαστική αλυσίδα, από παραγωγούς καυσίμων μέχρι τα πληρώματα στα πλοία, τονίζει ο γ.γ. της ECSA, καταλήγοντας ότι «η ΕCSA θα συνεργαστεί στενά με την ΕΕ και το ΕΚ προκειμένου η Πράσινη Συμφωνία να καταστεί πραγματικότητα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ