
Την περασμένη εβδομάδα, η ΜΚΟ «Transport & Environment», με αφορμή μια νέα μελέτη, ανακοίνωσε ότι η MSC υπήρξε υπεύθυνη για περίπου 11 εκατ. τόνους CO2 που εκλύθηκαν στην ατμόσφαιρα το 2018. Παράλληλα, η ίδια ΜΚΟ τόνισε ότι η εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων θα ήταν η όγδοη μεγαλύτερη εκπομπός ρύπων εάν η ναυτιλία ήταν από πέρυσι στο ETS.
Τον ισχυρισμό αυτόν δεν άφησε ασχολίαστο η MSC, η οποία με ανακοίνωσή της τονίζει ότι παραμένει πιστή στη δέσμευσή της για τη μείωση των αέριων εκπομπών από τη ναυτιλία και ότι στο πλαίσιο αυτό διαχειρίζεται έναν σημαντικό αριθμό οικολογικών πλοίων, επενδύοντας παράλληλα σε πράσινες τεχνολογίες. «Το πρόγραμμα βελτίωσης του στόλου της MSC είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 13% των εκπομπών CO2 μεταξύ 2015 και 2018. Την ίδια ώρα, το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας υποστηρίζει μια βιώσιμη ναυτιλία γραμμών», τονίζεται χαρακτηριστικά.
Παράλληλα η MSC σημειώνει ότι η εν λόγω μελέτη δεν λαμβάνει υπόψη σημαντικές λειτουργικές παραμέτρους της εταιρείας και συνεπώς δεν προσφέρει μια πλήρη εικόνα για το μέγεθος και τις επιπτώσεις των αέριων εκπομπών.
Εν κατακλείδι, η εταιρεία με έδρα την Ελβετία τάσσεται υπέρ της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας και υπογραμμίζει την ανάγκη περιορισμού της αβεβαιότητας κυρίως σε ό,τι αφορά τα νέα καύσιμα και τα συστήματα πρόωσης των πλοίων.
Φωτό: Sem Van Der Wal/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ