
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις στον κρατικών συμφερόντων ναυτιλιακό κολοσσό COSCO, καθώς τα δεξαμενόπλοια της εταιρείας συνέχισαν να μεταφέρουν ιρανικό αργό πετρέλαιο, παρά τις αμερικανικές κυρώσεις στον Περσικό Κόλπο.
Κομβικής σημασίας για την πορεία της αγοράς θεωρούνται τα περίπου 15 δεξαμενόπλοια της COSCO που παραμένουν σε πλήρη αδράνεια στα ανοιχτά της κινεζικής ακτογραμμής, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο δείκτης του BDTI, που θεωρείται σημείο αναφοράς για την πορεία της ναυλαγοράς των πλοίων υγρού φορτίου, εκτινάχθηκε σε ιστορικό υψηλό 11ετίας στις 14 Οκτωβρίου, καταγράφοντας άνοδο 130%. Ο δείκτης μετρίασε τις αποδόσεις του τις επόμενες ημέρες, παραμένοντας όμως αρκετά υψηλότερα από την προ κυρώσεων εποχή. Η τάση συμπαρέσυρε και τη ναυλαγορά των παραγώγων, η οποία επίσης σημείωσε αξιοπρόσεκτη άνοδο. Όσο τα πλοία παραμένουν σε αυτό το σημείο και ουσιαστικά εκτός αγοράς, η ναυλαγορά θα συνεχίσει να βρίσκεται σε καλά επίπεδα.
Συνολικά, περίπου 45 πλοία του κινεζικού ναυτιλιακού γίγαντα επηρεάστηκαν τον προηγούμενο μήνα από τις αμερικανικές κυρώσεις, όπως ανέφερε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της COSCO Shipping, Huang Xiaowen. Βέβαια έχει παρατηρηθεί, τον τελευταίο καιρό, μια προσπάθεια της κινεζικής εταιρείας να ανακατατάξει τα περιουσιακά της στοιχεία (πλοία) σε άλλες εταιρείες της, με σκοπό να αποφύγει τις επιβαλλόμενες κυρώσεις. Στα τέλη Οκτωβρίου, το 50% του στόλου της China LNG Shipping (Holdings) Ltd. μεταφέρθηκε στην COSCO Shipping Energy Transportation, σύμφωνα με έκθεση του χρηματιστηρίου του Χονγκ Κονγκ.
Νέα δεδομένα στην υπόθεση και ίσως μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πόσο και το αν θα συνεχίσουν να ισχύουν οι κυρώσεις φαίνεται πως θα παρουσιαστούν μετά τις 20 Δεκεμβρίου, οπότε λήγει η προθεσμία που έχει τεθεί από τις ΗΠΑ για απεμπλοκή των εταιρειών από τις απαγορευμένες δραστηριότητες.
Φωτό: Focke Strangmann/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ