
Η Proman Stena Bulk Ltd, μια κοινοπραξία των εταιρειών Stena Bulk και Proman Shipping, προχώρησε σε μια συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI) για τη ναυπήγηση δύο τελευταίας τεχνολογίας IMOIIMeMAX δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 49.900 DWT τα οποία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο μεθανόλη.
Τα πλοία της σειράς IMOIIMeMAX, η οποία αναπτύχθηκε μετά από εκτεταμένες δοκιμές που πραγματοποίησαν από κοινού οι εταιρείες GSI και Stena Bulk, βρίσκονται ανάμεσα στα πλέον ενεργειακά αποδοτικά δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους που υπάρχουν σήμερα. Λαμβάνοντας υπόψη τη δέσμευση της Proman Shipping να υποστηρίξει μια πιο βιώσιμη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, τα δύο πλοία θα διαθέτουν τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες διπλού καυσίμου και θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο μεθανόλη.
Η μεθανόλη αποτελεί μια βιώσιμη και οικονομικά αποδοτική επιλογή ως εναλλακτικό καύσιμο, χαρακτηρίζεται από χαμηλές εκπομπές ενώ είναι διαθέσιμη σε περισσότερα από 100 λιμάνια παγκοσμίως. Διαθέτοντας σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος και την ασφάλεια σε σχέση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα όπως το LNG, η μεθανόλη μπορεί να πετύχει τους στόχους περί μείωσης των εκπομπών του ναυτιλιακού κλάδου που έχει θέσει ο ΙΜΟ, αφού σε σύγκριση με τα συνήθη ναυτιλιακά καύσιμα προσφέρει μείωση κατά περισσότερο από 95% στις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) και σωματιδίων, καθώς και μείωση κατά 60% στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ