
Οι Σιίτες αντάρτες Χούτι της Υεμένης κατέλαβαν τρία πλοία στα νότια της Ερυθράς Θάλασσας, όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.
Το ένα εκ των τριών πλοίων υπό σημαία Σαουδικής Αραβίας φέρει το όνομα Rabigh-3, χωρίς ωστόσο να γίνεται καμία αναφορά για τα άλλα δύο πλοία.
Το δίκτυο Al-Jazeera μεταδίδει δηλώσεις Σαουδάραβα στρατιωτικού ότι το υπό σημαίας Σαουδικής Αραβίας πλοίο δέχθηκε την επίθεση ενόσω βρισκόταν υπό ρυμούλκηση σε γεώτρηση που ανήκει στην Νότια Κορέα.
Η επίθεση θέτει σε κίνδυνο τις διαδρομές στα στενά Μπαμπ ελ Μαντέμπ που ενώνουν την Ερυθρά θάλασσα με τον Ινδικό Ωκεανό, από όπου διέρχονται πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο καθώς επίσης και αγαθά από την υπόλοιπη Ασία προς την Ευρώπη.
Αξιωματούχος-μέλος των ανταρτών Χούτι δήλωσε στο Al-Jazeera ότι «ελέγχουμε την ταυτότητα του πλοίου που συνέλαβαν η «ακτοφυλακή της Υεμένης», ήτοι εάν ανήκει σε εχθρικά κράτη ή στην Νότια Κορέα και εφόσον αποδειχθεί κάτι τέτοιο θα αφεθεί ελεύθερο. Ενημερώνουμε τους πάντες ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει ανησυχία για το πλήρωμα».
Σύμφωνα με το Marine Traffic το Rabigh-3 ανήκει στο σαουδαραβικό νηολόγιο με έδρα την Τζέντα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ