
Το μερίδιο του αμερικανικού πετρελαίου στην αγορά αυξάνεται λόγω πολιτικών μεθοδεύσεων και όχι λόγω οικονομικών συγκυριών, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Rosneft, Igor Sechin.
Συγκεκριμένα, ο Ρώσος επιχειρηματίας, σε ομιλία του στο 12ο Ευρασιατικό Οικονομικό Φόρουμ, δήλωσε ότι «η αύξηση του μεριδίου για το αμερικανικό πετρέλαιο επιτυγχάνεται συχνά όχι τόσο λόγω οικονομικών όσο πολιτικών μεθόδων, ήτοι εκδιώκοντας σημαντικούς παίκτες της αγοράς».
Ταυτόχρονα, στις ΗΠΑ κατασκευάζονται συνεχώς αγωγοί και τερματικοί σταθμοί σε λιμένες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση, αλλά και για να εξυπηρετηθούν οι εξαγωγικές ροές.
Στο παρελθόν, οι ΗΠΑ εξήγαν πετρέλαιο κυρίως στον Καναδά –το 97% των αμερικανικών εξαγωγών στο διάστημα 2001-2014–, ενώ, μετά την άρση των περιορισμών για τις εξαγωγές μαύρου χρυσού το 2015, πάνω από 40 χώρες ξεκίνησαν να αγοράζουν πετρέλαιο από τις ΗΠΑ, με την Ευρώπη να κυριαρχεί, εισάγοντας σχεδόν το 40% του αμερικανικού εξαγόμενου πετρελαίου.
Κατά την τρέχουσα χρονική συγκυρία, οι αμερικανικές κυρώσεις σε Ιράν, Βενεζουέλα και Ρωσία επηρεάζουν σχεδόν το 1/3 των πετρελαϊκών αποθεμάτων παγκοσμίως και το 1/5 της παραγωγής. Παράλληλα, οι ΗΠΑ επεκτείνουν την επιρροή τους και σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς αναγκάζονται να εναρμονιστούν με τις αμερικανικές πολιτικές κυρώσεων.
Οι εισαγωγές ιρανικού αργού πετρελαίου στην ΕΕ μειώθηκε κατά 1/3 το 2018, από 27,3 εκατ. σε 18,5 εκατ. μετρικούς τόνους, ενώ και το 2019 η τάση δείχνει σημάδια μείωσης, ενώ αντίθετα η προσφορά αμερικανικού αργού στην Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκε.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ