
Το μερίδιο του αμερικανικού πετρελαίου στην αγορά αυξάνεται λόγω πολιτικών μεθοδεύσεων και όχι λόγω οικονομικών συγκυριών, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Rosneft, Igor Sechin.
Συγκεκριμένα, ο Ρώσος επιχειρηματίας, σε ομιλία του στο 12ο Ευρασιατικό Οικονομικό Φόρουμ, δήλωσε ότι «η αύξηση του μεριδίου για το αμερικανικό πετρέλαιο επιτυγχάνεται συχνά όχι τόσο λόγω οικονομικών όσο πολιτικών μεθόδων, ήτοι εκδιώκοντας σημαντικούς παίκτες της αγοράς».
Ταυτόχρονα, στις ΗΠΑ κατασκευάζονται συνεχώς αγωγοί και τερματικοί σταθμοί σε λιμένες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση, αλλά και για να εξυπηρετηθούν οι εξαγωγικές ροές.
Στο παρελθόν, οι ΗΠΑ εξήγαν πετρέλαιο κυρίως στον Καναδά –το 97% των αμερικανικών εξαγωγών στο διάστημα 2001-2014–, ενώ, μετά την άρση των περιορισμών για τις εξαγωγές μαύρου χρυσού το 2015, πάνω από 40 χώρες ξεκίνησαν να αγοράζουν πετρέλαιο από τις ΗΠΑ, με την Ευρώπη να κυριαρχεί, εισάγοντας σχεδόν το 40% του αμερικανικού εξαγόμενου πετρελαίου.
Κατά την τρέχουσα χρονική συγκυρία, οι αμερικανικές κυρώσεις σε Ιράν, Βενεζουέλα και Ρωσία επηρεάζουν σχεδόν το 1/3 των πετρελαϊκών αποθεμάτων παγκοσμίως και το 1/5 της παραγωγής. Παράλληλα, οι ΗΠΑ επεκτείνουν την επιρροή τους και σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς αναγκάζονται να εναρμονιστούν με τις αμερικανικές πολιτικές κυρώσεων.
Οι εισαγωγές ιρανικού αργού πετρελαίου στην ΕΕ μειώθηκε κατά 1/3 το 2018, από 27,3 εκατ. σε 18,5 εκατ. μετρικούς τόνους, ενώ και το 2019 η τάση δείχνει σημάδια μείωσης, ενώ αντίθετα η προσφορά αμερικανικού αργού στην Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκε.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ