
Oι πρακτικές του γερμανικού Συνδέσμου Ναυπηγικής και Ναυτιλιακής Τεχνολογίας (VSM) για την αύξηση της απασχόλησης στα γερμανικά ναυπηγεία αποτέλεσαν αντικείμενο δριμείας κριτικής της γερμανικής ένωσης σιδηρουργών IG Metall Küste.
Πιο συγκεκριμένα, σε έκθεσή της η IG Metall χαιρετίζει την αύξηση της απασχόλησης στον ναυπηγικό κλάδο της Γερμανίας, ωστόσο ασκεί κριτική για το γεγονός ότι σε έναν σημαντικό αριθμό εργαζομένων προσφέρονται συμβάσεις μερικής απασχόλησης.
Με αφορμή την έκθεση της IG Metall, ο CEO του VSM, δρ Reinhard Lüken, σχολίασε ότι ο αριθμός των εργαζομένων στα γερμανικά ναυπηγεία έχει αυξηθεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο, γεγονός που αντανακλά την επιτυχία του κλάδου να επαναπροσδιοριστεί μέσω καινοτόμων τεχνολογιών και ανάπτυξης δεξιοτήτων για το εργατικό δυναμικό.
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι ο αριθμός των επαγγελματιών και ταλαντούχων νέων έχει αυξηθεί στη Γερμανία τα τελευταία χρόνια και για τον λόγο αυτόν είναι σημαντικό ο ναυπηγοκατασκευαστικός κλάδος της χώρας να «απορροφά» τους καλύτερους. Παράλληλα, ο επικεφαλής του VSM ανέφερε ότι είναι σημαντικό να μην τεθεί σε κίνδυνο η ανταγωνιστικότητα του κλάδου, ο οποίος σε διεθνές επίπεδο αντιμετωπίζει στρεβλώσεις λόγω των κρατικών επιδοτήσεων (κυρίως σε Ασία), και γι’ αυτό απαιτούνται ευέλικτα και αξιόπιστα εργαλεία στην αγορά εργασίας.
Η μερική απασχόληση αποτελεί ένα περιορισμένο αλλά ζωτικό στοιχείο της ναυπηγικής βιομηχανίας της Γερμανίας, ενώ προσφέρει και ένα «σκαλοπάτι» στη μόνιμη απασχόληση, κατέληξε ο δρ Reinhard Lüken.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ