
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την ελλιπή ασφάλεια των φορτίων κρούει με πρόσφατη ανακοίνωσή της η ΙUMI (International Union of Marine Insurance).
Ειδικότερα, η ΙUMI εξέδωσε έναν αναθεωρημένο οδικό χάρτη για τον περιορισμό των κλοπών φορτίων, ένα ζήτημα που λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις σε όλη την έκφανση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Helle Hammer, Policy Forum Chair της ΙUMI, οι κλοπές φορτίων εξακολουθούν να αυξάνονται, δημιουργώντας αρνητικό αντίκτυπο τόσο στην εφοδιαστική αλυσίδα όσο και στην παγκόσμια οικονομία. Η ίδια καλεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να αναπτύξουν συντονισμένη δράση για τον περιορισμό του φαινομένου, καθώς, όπως αναφέρει, «οι κλοπές φορτίων αποτελούν εμπόδιο για την ανάπτυξη των κοινωνιών, δεδομένου ότι οι οικονομικές απώλειες των επιχειρήσεων μεταφράζονται σε αύξηση της τελικής τιμής του προϊόντος που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές».
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία το 2018 κατέδειξε ότι οι άμεσες οικονομικές απώλειες από τις κλοπές φορτίων από φορτηγά ανήλθαν συνολικά σε 1,3 δις ευρώ. Παράλληλα υπήρξαν επιπλέον οικονομικές επιβαρύνσεις ύψους 900 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις φορτίων, των εξόδων συντήρησης αλλά και των απολεσθέντων πωλήσεων, όλα απόρροια των κλοπών φορτίων από φορτηγά.
Τέλος, η κ. Hammer σημειώνει ότι οι κλοπές φορτίων δεν έχουν μόνο οικονομική υπόσταση, καθώς επίσης θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων στον κλάδο των μεταφορών.
Φωτό: Οlafpictures/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ