
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την ελλιπή ασφάλεια των φορτίων κρούει με πρόσφατη ανακοίνωσή της η ΙUMI (International Union of Marine Insurance).
Ειδικότερα, η ΙUMI εξέδωσε έναν αναθεωρημένο οδικό χάρτη για τον περιορισμό των κλοπών φορτίων, ένα ζήτημα που λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις σε όλη την έκφανση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Helle Hammer, Policy Forum Chair της ΙUMI, οι κλοπές φορτίων εξακολουθούν να αυξάνονται, δημιουργώντας αρνητικό αντίκτυπο τόσο στην εφοδιαστική αλυσίδα όσο και στην παγκόσμια οικονομία. Η ίδια καλεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να αναπτύξουν συντονισμένη δράση για τον περιορισμό του φαινομένου, καθώς, όπως αναφέρει, «οι κλοπές φορτίων αποτελούν εμπόδιο για την ανάπτυξη των κοινωνιών, δεδομένου ότι οι οικονομικές απώλειες των επιχειρήσεων μεταφράζονται σε αύξηση της τελικής τιμής του προϊόντος που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές».
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία το 2018 κατέδειξε ότι οι άμεσες οικονομικές απώλειες από τις κλοπές φορτίων από φορτηγά ανήλθαν συνολικά σε 1,3 δις ευρώ. Παράλληλα υπήρξαν επιπλέον οικονομικές επιβαρύνσεις ύψους 900 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις φορτίων, των εξόδων συντήρησης αλλά και των απολεσθέντων πωλήσεων, όλα απόρροια των κλοπών φορτίων από φορτηγά.
Τέλος, η κ. Hammer σημειώνει ότι οι κλοπές φορτίων δεν έχουν μόνο οικονομική υπόσταση, καθώς επίσης θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων στον κλάδο των μεταφορών.
Φωτό: Οlafpictures/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ