
Η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να προκαλέσει την άνοδο του ύψους των υδάτων της Μεσογείου έως και 20 εκατοστά μέχρι το 2050 και μέχρι 57 εκατοστα μέχρι το 2100, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσαν στο περιοδικό Water επιστήμονες από το Εθνικό Ινστιτούτο Γεωφυσικής και Ηφαιστειολογίας της Μπολόνια, του Πανεπιστημίου Ραντμπάουντ της Ολλανδίας και της Σορβόνης στη Γαλλία.
Οι επιστήμονες για την έρευνά τους επεξεργάσθηκαν δύο σενάρια. Το πρώτο προβλέπει την άνοδο της επιφάνειας των υδάτων κατά 20 cm μέσα σε 30 χρόνια και ένα δεύτερο, πιο αισιόδοξο, που προβλέπει άνοδο 17 cm έως το 2050 και 34 cm ως το 2100. Επίσης μελέτησαν τις μεταβολές στο ύψος των υδάτων σε εννέα ωκεανογραφικούς σταθμούς, στην κεντρική και νότια Μεσόγειο, οι οποίοι μετρούν τα υδάτινα επίπεδα από το 1888.
Μεταξύ των πόλεων εκείνων που θα έρθουν αντιμέτωπες με τις επιπτώσεις της ανόδου των υδάτων είναι η Βενετία, της οποίας τα νερά μπορεί να ανέβουν κατά 60-82 cm έως το 2100.
Οι τοπικές ιδιομορφίες και φαινόμενα, όπως οι κυματισμοί στην θαλάσσια επιφάνεια, μπορούν να επηρεάσουν τις συνολικές μεταβλητές της έρευνας, μέχρι ενός ποσοστού 9%. Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας το ύψος των υδάτων ανεβαίνει με τόσο γρήγορους ρυθμούς.
Τέλος, αυτή η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα αποτελέσει παράγοντα κινδύνου για τις υποδομές και για τις ανθρώπινες δραστηριότητες, μέσω της διάβρωσης, των απειλών για πλημμύρες και των μεγάλων κυμάτων στις ακτές, που θα έχουν επακόλουθες και οικονομικές απώλειες.
Οι θεσμοί, οφείλουν να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους αυτές τις προβλέψεις, επειδή αποτελούν βασικά εργαλεία για να εξασφαλισθεί με ακόμη πιο εμπεριστατωμένο τρόπο η διαχείριση των ακτών μας.
Φωτό: PIRO4D/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ