Oι ναύλοι για τα panamaxes έχουν ανέλθει σε υψηλά επίπεδα το 2019, γεγονός το οποίο οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση της Ινδίας για εισαγωγές άνθρακα, αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η Drewry.
Mάλιστα, οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας για άνθρακα εκτιμάται από την Drewry ότι θα συνεχιστούν με γοργούς ρυθμούς καθώς τα πλάνα τη κυβέρνησης της Ινδίας για αύξηση των έργων υποδομών θα ενισχύσουν σημαντικά τη ζήτηση για το ορυκτό καύσιμο.
Πιο συγκεκριμένα ο προϋπολογισμός της Ινδίας περιλαμβάνει επενδύσεις στις υποδομές ύψους $285 δις ετησίως για τα επόμενα πέντε έτη, εξέλιξη που θα πυροδοτήσει την ζήτηση για χάλυβα, τσιμέντο και ενέργεια, σημειώνει ο ερευνητικός οίκος.
Με δεδομένο ότι απαιτούνται περίπου 200 κιλά άνθρακα για την παραγωγή ενός τόνου τσιμέντου αλλά και με δεδομένο τον μικρό ρυθμό αύξησης της εγχώριας ινδικής παραγωγής άνθρακα, η στροφή της χώρας προς τις ξένες αγορές αποτελεί μονόδρομο και φέρνει χαμόγελα αισιοδοξίας στις διαχειρίστριες εταιρείες Panamaxes.
Συνοψίζοντας τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι, τουλάχιστον στην Ασία, ο άνθρακας συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στο ενεργειακό μίγμα παρά τις φωνές πολλών χωρών (κυρίως ευρωπαϊκών) για τον περιορισμό της χρήσης του.