
Καθώς οδεύουμε προς την καρδιά του γ’ τριμήνου η VesselsValue επιχειρεί να ρίξει φως στο τι μέλλει γενέσθαι για τις αξίες των bulk carriers έως το 2022. Να σημειωθεί ότι οι παρακάτω εκτιμήσεις για την αξία των εν λόγω τύπων πλοίων βασίζονται στην εκτιμώμενη ωφέλιμη ζωή τους.
Οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ–Κίνας μαίνονται χωρίς ωστόσο να είναι ακόμη γνωστό το μέγεθος της επίδρασής τους για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και την ναυτιλία. Από την άλλη, το τραγικό περιστατικό σε ορυχείο της Vale στις αρχές του 2019 σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες, υποδεικνύουν ότι η δραστηριότητα γύρω από τις παραγγελίες πλοίων αναμένεται να επιβραδυνθεί βραχυχρόνια ασκώντας παράλληλα πιέσεις στην ενίσχυση των αξιών νεότευκτων πλοίων.
Παρά το γεγονός ότι το κλίμα είναι θετικό και οι αξίες των πλοίων, κατά την περίοδο που προβλέπει η VesselsValue, είναι πιθανό να πάρουν την ανιούσα, ορισμένες βραχυχρόνιες αβεβαιότητες κρατούν πίσω τους επενδυτές.
Βραχυχρόνια η ζήτηση για τη μεταφορά ξηρών φορτίων αναμένεται να πυροδοτηθεί από την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, τις αυξημένες κινεζικές επενδύσεις σε νέες υποδομές αλλά και τις αυξημένες διά θαλάσσης εμπορικές ροές άνθρακα προς την Ασία . Ωστόσο τόσο για το 2021 όσο και για το 2022 η VesselsValue εκτιμά ότι η ζήτηση για την μεταφορά ξηρών φορτίων αναμένεται να επιβραδυνθεί λόγω εκτιμώμενης οικονομικής επιβράδυνσης.
Από την πλευρά της προσφοράς, οι διαλύσεις bulkers έχουν αυξηθεί σε σχέση με το α’ τρίμηνο ενώ οι παραγγελίες παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, οι αξίες νεότευκτων και η ζήτηση για ναυπηγική δραστηριότητα έχουν αυξηθεί από τα χαμηλά επίπεδα του 2017, διαμορφώνοντας έτσι το πλαίσιο για περαιτέρω άνοδο στις αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Οι παραδόσεις νεότευκτων εκτιμάται από τη VesselsValue ότι θα αυξηθούν καθώς οι πολύ υψηλές παραγγελίες bulkers του 2017/18 θα εισέλθουν στην αγορά το 2019/20 με τον στόλο των πλοίων μεταφοράς ξηρoύ φορτίου να προβλέπεται ότι θα ενισχυθεί κατά μέσο όρο κατά 3,3% τα επόμενα δύο χρόνια. Οι παραγγελίες αναμένονται σε χαμηλά επίπεδα διασφαλίζοντας ήπια αύξηση στόλου το 2021 και 2022.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ