
Καθώς οδεύουμε προς την καρδιά του γ’ τριμήνου η VesselsValue επιχειρεί να ρίξει φως στο τι μέλλει γενέσθαι για τις αξίες των bulk carriers έως το 2022. Να σημειωθεί ότι οι παρακάτω εκτιμήσεις για την αξία των εν λόγω τύπων πλοίων βασίζονται στην εκτιμώμενη ωφέλιμη ζωή τους.
Οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ–Κίνας μαίνονται χωρίς ωστόσο να είναι ακόμη γνωστό το μέγεθος της επίδρασής τους για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και την ναυτιλία. Από την άλλη, το τραγικό περιστατικό σε ορυχείο της Vale στις αρχές του 2019 σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες, υποδεικνύουν ότι η δραστηριότητα γύρω από τις παραγγελίες πλοίων αναμένεται να επιβραδυνθεί βραχυχρόνια ασκώντας παράλληλα πιέσεις στην ενίσχυση των αξιών νεότευκτων πλοίων.
Παρά το γεγονός ότι το κλίμα είναι θετικό και οι αξίες των πλοίων, κατά την περίοδο που προβλέπει η VesselsValue, είναι πιθανό να πάρουν την ανιούσα, ορισμένες βραχυχρόνιες αβεβαιότητες κρατούν πίσω τους επενδυτές.
Βραχυχρόνια η ζήτηση για τη μεταφορά ξηρών φορτίων αναμένεται να πυροδοτηθεί από την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, τις αυξημένες κινεζικές επενδύσεις σε νέες υποδομές αλλά και τις αυξημένες διά θαλάσσης εμπορικές ροές άνθρακα προς την Ασία . Ωστόσο τόσο για το 2021 όσο και για το 2022 η VesselsValue εκτιμά ότι η ζήτηση για την μεταφορά ξηρών φορτίων αναμένεται να επιβραδυνθεί λόγω εκτιμώμενης οικονομικής επιβράδυνσης.
Από την πλευρά της προσφοράς, οι διαλύσεις bulkers έχουν αυξηθεί σε σχέση με το α’ τρίμηνο ενώ οι παραγγελίες παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, οι αξίες νεότευκτων και η ζήτηση για ναυπηγική δραστηριότητα έχουν αυξηθεί από τα χαμηλά επίπεδα του 2017, διαμορφώνοντας έτσι το πλαίσιο για περαιτέρω άνοδο στις αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Οι παραδόσεις νεότευκτων εκτιμάται από τη VesselsValue ότι θα αυξηθούν καθώς οι πολύ υψηλές παραγγελίες bulkers του 2017/18 θα εισέλθουν στην αγορά το 2019/20 με τον στόλο των πλοίων μεταφοράς ξηρoύ φορτίου να προβλέπεται ότι θα ενισχυθεί κατά μέσο όρο κατά 3,3% τα επόμενα δύο χρόνια. Οι παραγγελίες αναμένονται σε χαμηλά επίπεδα διασφαλίζοντας ήπια αύξηση στόλου το 2021 και 2022.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ