
Καθώς οδεύουμε προς την καρδιά του γ’ τριμήνου η VesselsValue επιχειρεί να ρίξει φως στο τι μέλλει γενέσθαι για τις αξίες των bulk carriers έως το 2022. Να σημειωθεί ότι οι παρακάτω εκτιμήσεις για την αξία των εν λόγω τύπων πλοίων βασίζονται στην εκτιμώμενη ωφέλιμη ζωή τους.
Οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ–Κίνας μαίνονται χωρίς ωστόσο να είναι ακόμη γνωστό το μέγεθος της επίδρασής τους για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και την ναυτιλία. Από την άλλη, το τραγικό περιστατικό σε ορυχείο της Vale στις αρχές του 2019 σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες, υποδεικνύουν ότι η δραστηριότητα γύρω από τις παραγγελίες πλοίων αναμένεται να επιβραδυνθεί βραχυχρόνια ασκώντας παράλληλα πιέσεις στην ενίσχυση των αξιών νεότευκτων πλοίων.
Παρά το γεγονός ότι το κλίμα είναι θετικό και οι αξίες των πλοίων, κατά την περίοδο που προβλέπει η VesselsValue, είναι πιθανό να πάρουν την ανιούσα, ορισμένες βραχυχρόνιες αβεβαιότητες κρατούν πίσω τους επενδυτές.
Βραχυχρόνια η ζήτηση για τη μεταφορά ξηρών φορτίων αναμένεται να πυροδοτηθεί από την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, τις αυξημένες κινεζικές επενδύσεις σε νέες υποδομές αλλά και τις αυξημένες διά θαλάσσης εμπορικές ροές άνθρακα προς την Ασία . Ωστόσο τόσο για το 2021 όσο και για το 2022 η VesselsValue εκτιμά ότι η ζήτηση για την μεταφορά ξηρών φορτίων αναμένεται να επιβραδυνθεί λόγω εκτιμώμενης οικονομικής επιβράδυνσης.
Από την πλευρά της προσφοράς, οι διαλύσεις bulkers έχουν αυξηθεί σε σχέση με το α’ τρίμηνο ενώ οι παραγγελίες παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, οι αξίες νεότευκτων και η ζήτηση για ναυπηγική δραστηριότητα έχουν αυξηθεί από τα χαμηλά επίπεδα του 2017, διαμορφώνοντας έτσι το πλαίσιο για περαιτέρω άνοδο στις αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Οι παραδόσεις νεότευκτων εκτιμάται από τη VesselsValue ότι θα αυξηθούν καθώς οι πολύ υψηλές παραγγελίες bulkers του 2017/18 θα εισέλθουν στην αγορά το 2019/20 με τον στόλο των πλοίων μεταφοράς ξηρoύ φορτίου να προβλέπεται ότι θα ενισχυθεί κατά μέσο όρο κατά 3,3% τα επόμενα δύο χρόνια. Οι παραγγελίες αναμένονται σε χαμηλά επίπεδα διασφαλίζοντας ήπια αύξηση στόλου το 2021 και 2022.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ