
Ένα τάνκερ, στου οποίου τις δεξαμενές -αν και το ίδιο εγκαταλελειμμένο εδώ και χρόνια- υπάρχουν ακόμα μεγάλες ποσότητες πετρελαίου, αποκτά χαρακτηριστικά «περιβαλλοντικής βόμβας» στις ακτές της Υεμένης.
Πιο συγκεκριμένα, το εγκαταλελειμμένο «Safer» FSΟ τάνκερ, το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Isa της Υεμένης, εκτιμάται ότι περιέχει 1,1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
Ο κ. Mark Lowcock, Βοηθός Γενικού Γραμματέα Ανθρωπιστικών Υποθέσεων και Συντονιστής Επείγουσας Βοήθειας του ΟΗΕ, τόνισε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του οργανισμού ότι εξετάζεται η σύσταση μίας ομάδας που θα αξιολογήσει τα δεδομένα για το τάνκερ, ωστόσο, δεν έχουν ληφθεί ακόμα οι σχετικές εγκρίσεις.
Σημειώνεται ότι το πλοίο βρίσκεται στις ακτές της Υεμένης από το 2015 και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για το περιβάλλον, ενώ είχε μετατραπεί σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην αραβική αυτή χώρα. Από την πλευρά του ο Doug Weir, Research and Policy Director του Conflict and Environment Observatory, υπογράμμισε στο CNN τη μεγάλη πιθανότητα ακόμα και έκρηξης.
Yπό κανονικές συνθήκες το πλοίο μετέφερε πετρέλαιο από το λιμάνι Ras Isa προς ανεφοδιασμό άλλων δεξαμενόπλοιων, ωστόσο, η πολεμική σύρραξη μεταξύ της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης του -εξόριστου- Προέδρου Αμπντ αλ Ραμπ Μανσούρ αλ Χαντί και του επαναστατικού κινήματος των Χούτι διέκοψε κάθε εμπορευματική ροή πετρελαίου στη χώρα.
Σύμφωνα με τον Mark Lowcock, μία διαρροή πετρελαίου από το πλοίο θα μπορούσε να φτάσει από το Μπαμπ ελ Μαντέμπ προς τη Διώρυγα του Σουέζ ακόμα και προς το Στενό του Ορμούζ με τις συνέπειες μίας τέτοιας εξέλιξης να είναι ανεπανόρθωτες τόσο για την ναυτιλία όσο και για το περιβάλλον και την παγκόσμια οικονομία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς τα εναλλακτικά καύσιμα, οι στρατηγικές συνέργειες κορυφαίων εταιρειών του κλάδου πληθαίνουν. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω…
Η Ρωσία θα χρειαστεί να ενισχύσει τον κρατικό της στόλο με τουλάχιστον δέκα bulk carriers, ικανά να πλέουν σε παγωμένα ύδατα, προκειμένου να υποστηρίξει…
Οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+ που συναντήθηκαν στις 7 Σεπτεμβρίου, συμφώνησαν στην αύξηση της ημερήσιας παραγωγής τους πετρελαίου τον Οκτώβριο κατά 137.000 βαρέλια, αναφέρει δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ