
Ένα τάνκερ, στου οποίου τις δεξαμενές -αν και το ίδιο εγκαταλελειμμένο εδώ και χρόνια- υπάρχουν ακόμα μεγάλες ποσότητες πετρελαίου, αποκτά χαρακτηριστικά «περιβαλλοντικής βόμβας» στις ακτές της Υεμένης.
Πιο συγκεκριμένα, το εγκαταλελειμμένο «Safer» FSΟ τάνκερ, το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Isa της Υεμένης, εκτιμάται ότι περιέχει 1,1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
Ο κ. Mark Lowcock, Βοηθός Γενικού Γραμματέα Ανθρωπιστικών Υποθέσεων και Συντονιστής Επείγουσας Βοήθειας του ΟΗΕ, τόνισε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του οργανισμού ότι εξετάζεται η σύσταση μίας ομάδας που θα αξιολογήσει τα δεδομένα για το τάνκερ, ωστόσο, δεν έχουν ληφθεί ακόμα οι σχετικές εγκρίσεις.
Σημειώνεται ότι το πλοίο βρίσκεται στις ακτές της Υεμένης από το 2015 και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για το περιβάλλον, ενώ είχε μετατραπεί σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην αραβική αυτή χώρα. Από την πλευρά του ο Doug Weir, Research and Policy Director του Conflict and Environment Observatory, υπογράμμισε στο CNN τη μεγάλη πιθανότητα ακόμα και έκρηξης.
Yπό κανονικές συνθήκες το πλοίο μετέφερε πετρέλαιο από το λιμάνι Ras Isa προς ανεφοδιασμό άλλων δεξαμενόπλοιων, ωστόσο, η πολεμική σύρραξη μεταξύ της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης του -εξόριστου- Προέδρου Αμπντ αλ Ραμπ Μανσούρ αλ Χαντί και του επαναστατικού κινήματος των Χούτι διέκοψε κάθε εμπορευματική ροή πετρελαίου στη χώρα.
Σύμφωνα με τον Mark Lowcock, μία διαρροή πετρελαίου από το πλοίο θα μπορούσε να φτάσει από το Μπαμπ ελ Μαντέμπ προς τη Διώρυγα του Σουέζ ακόμα και προς το Στενό του Ορμούζ με τις συνέπειες μίας τέτοιας εξέλιξης να είναι ανεπανόρθωτες τόσο για την ναυτιλία όσο και για το περιβάλλον και την παγκόσμια οικονομία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πιλοτική 24ωρη λειτουργία του μετρό, του τραμ και επιλεγμένων γραμμών λεωφορείων στην Αθήνα, ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών…
Την τρέχουσα πραγματικότητα στο κανονιστικό περιβάλλον της ναυτιλίας ανέλυσε σε σύντομη αλλά εφ’ όλης της ύλης τοποθέτησή της η κ. Ιωάννα Προκοπίου, στο περιθώριο…
Με στόχο την ενίσχυση της αγροτικής εκπαίδευσης και την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού του πρωτογενούς τομέα, υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και…
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για τη συγκομιδή σιτηρών της Ουκρανίας το 2025, καθώς οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και η εμπόλεμη κατάσταση με τη Ρωσία…
Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και του υπολογιστικού νέφους, η ενεργειακή απαίτηση των κέντρων δεδομένων αυξάνεται με πρωτοφανείς ρυθμούς. Η ανάγκη για βιώσιμες και…
Υπέρ των κινεζικών ναυπηγείων έγειρε η πλάστιγγα των παραγγελιών νεότευκτων για τον μήνα Μάιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, τα ναυπηγεία της…
Η μετάβαση σε ένα πιο ψηφιοποιημένο και αυτόνομο μοντέλο υπεράκτιων λειτουργιών βρίσκεται πλέον σε εφαρμογή. Οι Aker BP και Aker Solutions ανακοίνωσαν πρόσφατα την…
Έτοιμο να τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία είναι το πρώτο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στη Μεσόγειο Θάλασσα, το οποίο φέρει γαλλική υπογραφή. Το γεγονός αυτό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ