
Ένα τάνκερ, στου οποίου τις δεξαμενές -αν και το ίδιο εγκαταλελειμμένο εδώ και χρόνια- υπάρχουν ακόμα μεγάλες ποσότητες πετρελαίου, αποκτά χαρακτηριστικά «περιβαλλοντικής βόμβας» στις ακτές της Υεμένης.
Πιο συγκεκριμένα, το εγκαταλελειμμένο «Safer» FSΟ τάνκερ, το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Isa της Υεμένης, εκτιμάται ότι περιέχει 1,1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
Ο κ. Mark Lowcock, Βοηθός Γενικού Γραμματέα Ανθρωπιστικών Υποθέσεων και Συντονιστής Επείγουσας Βοήθειας του ΟΗΕ, τόνισε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του οργανισμού ότι εξετάζεται η σύσταση μίας ομάδας που θα αξιολογήσει τα δεδομένα για το τάνκερ, ωστόσο, δεν έχουν ληφθεί ακόμα οι σχετικές εγκρίσεις.
Σημειώνεται ότι το πλοίο βρίσκεται στις ακτές της Υεμένης από το 2015 και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για το περιβάλλον, ενώ είχε μετατραπεί σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην αραβική αυτή χώρα. Από την πλευρά του ο Doug Weir, Research and Policy Director του Conflict and Environment Observatory, υπογράμμισε στο CNN τη μεγάλη πιθανότητα ακόμα και έκρηξης.
Yπό κανονικές συνθήκες το πλοίο μετέφερε πετρέλαιο από το λιμάνι Ras Isa προς ανεφοδιασμό άλλων δεξαμενόπλοιων, ωστόσο, η πολεμική σύρραξη μεταξύ της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης του -εξόριστου- Προέδρου Αμπντ αλ Ραμπ Μανσούρ αλ Χαντί και του επαναστατικού κινήματος των Χούτι διέκοψε κάθε εμπορευματική ροή πετρελαίου στη χώρα.
Σύμφωνα με τον Mark Lowcock, μία διαρροή πετρελαίου από το πλοίο θα μπορούσε να φτάσει από το Μπαμπ ελ Μαντέμπ προς τη Διώρυγα του Σουέζ ακόμα και προς το Στενό του Ορμούζ με τις συνέπειες μίας τέτοιας εξέλιξης να είναι ανεπανόρθωτες τόσο για την ναυτιλία όσο και για το περιβάλλον και την παγκόσμια οικονομία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Η προηγμένη τεχνολογία καινοτόμων υλικών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας ερευνητικής πρωτοβουλίας που ανακοίνωσαν από κοινού το Πανεπιστήμιο του Τόκιο και 16 κορυφαίοι βιομηχανικοί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ