
Μείωση των τριμηνιαίων παραγγελιών της, οι οποίες άγγιξαν σε αξία τις 10 δις σουηδικές κορώνες -επίπεδα μικρότερα του αναμενομένου- ανακοίνωσε ότι κατέγραψε η σουηδική εταιρεία Alfa Laval, κυρίως, λόγω της εξασθενημένης ζήτησης για scrubbers.
Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ για το θείο στα καύσιμα ενίσχυσαν σημαντικά τις δραστηριότητες τόσο της AlfaLaval όσο και της φινλανδικής Wärtsilä τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι πλοιοκτήτες έσπευσαν να προετοιμαστούν εν όψει του 2020.
Όπως σημείωσε ο CEO της Alfa Laval, Tom Erixon, όλες οι ενδείξεις συνηγορούν στο ότι η αγορά των scrubbers θα αναπτυχθεί μεν αλλά σε έναν πιο μακροχρόνιο ορίζοντα, με τον ίδιο να εκτιμά ότι περίπου 5.000 πλοία θα εξοπλιστούν με scrubbersέως το 2023.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Wärtsilä, η οποία στην ανακοίνωση των εταιρικών της αποτελεσμάτων σημειώνει ότι τους επόμενους 12 μήνες η ζήτηση για τις υπηρεσίες της θα παρουσιαστεί μειωμένη. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραγγελίες της μειώθηκαν κατά 9% στα 2,8 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο με τον Jaako Eskola, Πρόεδρο και CEO της φινλανδικής εταιρείας, να τονίζει ότι η αβεβαιότητα για την διαφορά της τιμής μεταξύ LSFO και HSFO ώθησε προς τα κάτω τις παραγγελίες scrubbers.
Σε όλα αυτά θα πρέπει, ωστόσο, να υπογραμμιστεί ο σημαίνων ρόλος σημαντικών λιμένων παγκοσμίως, οι οποίοι έχουν απαγορεύσει τη χρήση open-loop scrubbers στα ύδατά τους.
Tέλος, σε έκθεσή της η Clarsksons τον περασμένο Φεβρουάριο ανέφερε ότι σε όρους χωρητικότητας περίπου το 10% του υφιστάμενου παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί με scrubbers, ενώ αναμένεται να εξοπλιστεί με scrubbers και το 31% του βιβλίου παραγγελιών.
Απομένει να φανεί τι επιφυλάσσει το μέλλον για το καυτό debate μεταξύ LSFO και scrubbers, την έκβαση του οποίου εν πολλοίς θα κρίνει η διαφορά τιμής LSFO και HSFO.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ