
Μείωση των τριμηνιαίων παραγγελιών της, οι οποίες άγγιξαν σε αξία τις 10 δις σουηδικές κορώνες -επίπεδα μικρότερα του αναμενομένου- ανακοίνωσε ότι κατέγραψε η σουηδική εταιρεία Alfa Laval, κυρίως, λόγω της εξασθενημένης ζήτησης για scrubbers.
Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ για το θείο στα καύσιμα ενίσχυσαν σημαντικά τις δραστηριότητες τόσο της AlfaLaval όσο και της φινλανδικής Wärtsilä τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι πλοιοκτήτες έσπευσαν να προετοιμαστούν εν όψει του 2020.
Όπως σημείωσε ο CEO της Alfa Laval, Tom Erixon, όλες οι ενδείξεις συνηγορούν στο ότι η αγορά των scrubbers θα αναπτυχθεί μεν αλλά σε έναν πιο μακροχρόνιο ορίζοντα, με τον ίδιο να εκτιμά ότι περίπου 5.000 πλοία θα εξοπλιστούν με scrubbersέως το 2023.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Wärtsilä, η οποία στην ανακοίνωση των εταιρικών της αποτελεσμάτων σημειώνει ότι τους επόμενους 12 μήνες η ζήτηση για τις υπηρεσίες της θα παρουσιαστεί μειωμένη. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραγγελίες της μειώθηκαν κατά 9% στα 2,8 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο με τον Jaako Eskola, Πρόεδρο και CEO της φινλανδικής εταιρείας, να τονίζει ότι η αβεβαιότητα για την διαφορά της τιμής μεταξύ LSFO και HSFO ώθησε προς τα κάτω τις παραγγελίες scrubbers.
Σε όλα αυτά θα πρέπει, ωστόσο, να υπογραμμιστεί ο σημαίνων ρόλος σημαντικών λιμένων παγκοσμίως, οι οποίοι έχουν απαγορεύσει τη χρήση open-loop scrubbers στα ύδατά τους.
Tέλος, σε έκθεσή της η Clarsksons τον περασμένο Φεβρουάριο ανέφερε ότι σε όρους χωρητικότητας περίπου το 10% του υφιστάμενου παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί με scrubbers, ενώ αναμένεται να εξοπλιστεί με scrubbers και το 31% του βιβλίου παραγγελιών.
Απομένει να φανεί τι επιφυλάσσει το μέλλον για το καυτό debate μεταξύ LSFO και scrubbers, την έκβαση του οποίου εν πολλοίς θα κρίνει η διαφορά τιμής LSFO και HSFO.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ