
Μείωση των τριμηνιαίων παραγγελιών της, οι οποίες άγγιξαν σε αξία τις 10 δις σουηδικές κορώνες -επίπεδα μικρότερα του αναμενομένου- ανακοίνωσε ότι κατέγραψε η σουηδική εταιρεία Alfa Laval, κυρίως, λόγω της εξασθενημένης ζήτησης για scrubbers.
Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ για το θείο στα καύσιμα ενίσχυσαν σημαντικά τις δραστηριότητες τόσο της AlfaLaval όσο και της φινλανδικής Wärtsilä τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι πλοιοκτήτες έσπευσαν να προετοιμαστούν εν όψει του 2020.
Όπως σημείωσε ο CEO της Alfa Laval, Tom Erixon, όλες οι ενδείξεις συνηγορούν στο ότι η αγορά των scrubbers θα αναπτυχθεί μεν αλλά σε έναν πιο μακροχρόνιο ορίζοντα, με τον ίδιο να εκτιμά ότι περίπου 5.000 πλοία θα εξοπλιστούν με scrubbersέως το 2023.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Wärtsilä, η οποία στην ανακοίνωση των εταιρικών της αποτελεσμάτων σημειώνει ότι τους επόμενους 12 μήνες η ζήτηση για τις υπηρεσίες της θα παρουσιαστεί μειωμένη. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραγγελίες της μειώθηκαν κατά 9% στα 2,8 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο με τον Jaako Eskola, Πρόεδρο και CEO της φινλανδικής εταιρείας, να τονίζει ότι η αβεβαιότητα για την διαφορά της τιμής μεταξύ LSFO και HSFO ώθησε προς τα κάτω τις παραγγελίες scrubbers.
Σε όλα αυτά θα πρέπει, ωστόσο, να υπογραμμιστεί ο σημαίνων ρόλος σημαντικών λιμένων παγκοσμίως, οι οποίοι έχουν απαγορεύσει τη χρήση open-loop scrubbers στα ύδατά τους.
Tέλος, σε έκθεσή της η Clarsksons τον περασμένο Φεβρουάριο ανέφερε ότι σε όρους χωρητικότητας περίπου το 10% του υφιστάμενου παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί με scrubbers, ενώ αναμένεται να εξοπλιστεί με scrubbers και το 31% του βιβλίου παραγγελιών.
Απομένει να φανεί τι επιφυλάσσει το μέλλον για το καυτό debate μεταξύ LSFO και scrubbers, την έκβαση του οποίου εν πολλοίς θα κρίνει η διαφορά τιμής LSFO και HSFO.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ